امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کتاب «انسان آسمان» برای نوجوانان و جوانان جذاب است

مشاهده ۲۲۴
۱۴۰۲/۰۴/۲۰- ۱۱:۳۷
تعداد بازدید:224

زمانی گفت: مجموعه سخنرانی‌های امام موسی صدر در کتاب «انسان آسمان» گردآوری شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسابقه گویندگی" صدای تو" در  فصل بهار با محوریت کتاب" همه چیز روبه راه است، ممنونم " نوشته شهاد زمانی  برگزار شد و فصل دوم این مسابقه با محوریت کتاب انسان آسمان به قلم امام موسی صدر ویژه نوجوانان برگزار شد. 

شهاد زمانی یکی از داوران فصل دوم گویندگی «صدای تو» گفت: قرائت امام موسی صدر از دین، قرائتی بسیار مترقی و نو، انسانی، فطری، واقع‌گرا وعمل‌گرا است. امام موسی صدر در کتاب «انسان آسمان» پرسش‌های مهمی را مطرح می‌کند از جمله آنکه چه تفاوتی میان کسی که ولایت امام علی (ع) را پذیرفته و کسی که نپذیرفته وجود دارد، ولایت امیرالمؤمنین چه تاثیری بر زندگی ما گذاشته است و اینکه آیا دغدغه‌ها و اولویت‌های ما همان دغدغه‌ها و اولویت‌های حضرت علی (ع) است. 

 زمانی درباره برگزاری این دوره از مسابقه بیان کرد: هدف‌گذاری ما ایام عید سعید غدیر خم بود که به بهانه این روز بزرگ فصل دوم مسابقه گویندگی را برگزار کنیم و به شخصیت والای امام علی (ع) بپردازیم. به همین دلیل کتابی را انتخاب کردیم که به سیره حضرت علی (ع) پرداخته باشد و نوع نگاه و مطالب آن تازگی و جذابیت لازم را داشته باشد. 

وی درباره شرایط و زمان فصل دوم مسابقه گویندگی «صدای تو» در قیاس با فصل اول آن توضیح داد: این فصل همزمان با مراسم‌های دیگری، چون مهمانی ده کیلومتری که در سطح شهر در حال برگزاری بود، برگزار شد و طبیعی است تحت‌الشعاع آن برنامه‌ها قرار بگیرد. به علاوه فصل اول مسابقه گویندگی در چند شب متوالی در فضای باز محوطه فرهنگسرا انجام گرفت و به همین علت به صورت فراگیرتری اجرا شد و شب فینال، اجرا‌های باکیفیت تری داشتیم. اما فصل دوم تنها در یک مرحله اجرا شد و طبیعی است شاهد هم اجرا‌های نسبتا ضعیف و هم اجرا‌های قوی باشیم. کتاب «انسان آسمان» جستار‌هایی از امام موسی صدر درباره امیرالمؤمنین (ع) است که نوجوانان بخش‌هایی از آن را اجرا می‌کردند.

کتاب «انسان آسمان» برای نوجوانان و جوانان جذاب است 

 زمانی درباره انتخاب این کتاب بیان کرد: سوژه کتاب «انسان آسمان» برای نسل جدید بسیار جذاب است. مجموعه سخنرانی‌های امام موسی صدر که در این کتاب گردآوری شده حاصل نگاه متفاوت و جذاب وی به شخصیت امام علی (ع)، ولایت و مسئولیت‌های شیعه در قبال ایشان است که حتی برای کسانی که اصطلاحا قشر خاکستری هستند و زاویه‌ای با دین ندارند و به هر دلیلی تغذیه فرهنگی و فکری لازم را نداشتند و به دنبال خوراک فکری متفاوتی هستند، بسیار جذاب است. 

وی ادامه داد: قرائت امام موسی صدر از دین، قرائتی بسیار مترقی و نو، انسانی، فطری، واقع‌گرا وعمل‌گرا است. امام موسی صدر در این کتاب پرسش‌های مهمی را مطرح می‌کند از جمله آنکه چه تفاوتی است میان کسی که ولایت امام علی (ع) را پذیرفته و کسی که نپذیرفته وجود دارد، ولایت امیرالمؤمنین چه تاثیری بر زندگی ما گذاشته است و اینکه آیا دغدغه‌ها و اولویت‌های ما همان دغدغه‌ها و اولویت‌های حضرت علی (ع) است، آیا ما واقعا پیرو مولا بوده‌ایم، اگر پیرو حقیقی او بوده‌ایم این چه زندگی‌ای است که داریم و چرا عقب‌مانده‌ترین شهرها، شهر‌های شیعیان است و یا چرا اینهمه فقیر و یتیم و مشکلات ریز و درشت داریم. 

داور مسابقه کویندگی «صدای تو» عنوان کرد: قطعا اگر ما پیرو حقیقی امیرالمؤمنین باشیم زندگی متفاوت‌تری خواهیم داشت. در مباحث مطرح شده در کتاب نوعی عمل‌گرایی دیده می‌شود و تمام مسائل دینی، بصورت واقعی و معطوف به زندگی حقیقی ما مطرح شده است و به نظرم این نگاهی بسیار جذاب برای نسل جدید است. در روز مسابقه هم به عینه دیدیم که حتی نوجوانان سنین پایین‌تر هم با کتاب ارتباط خوبی برقرار کردند و مطالب مطرح شده در کتاب «انسان آسمان» برای آن‌ها جذاب و متفاوت بود. 

زمانی در خصوص معیار‌های هیئت داوران برای انتخاب گویندگان برتر اظهار کرد: معیار‌های ما همان معیار‌های فصل اول مسابقه «صدای تو» بود. طنین و رنگ صدا، لحن متناسب خوانش کتاب و وقف و وصل‌ها و تسلط شرکت‌کنندگان بر متن کتاب از معیار‌های اصلی ما در مسابقه بود. 

کتاب «انسان آسمان» برای نوجوانان و جوانان جذاب است 

وی تاکید کرد: ما در صدد آن هستیم که استعداد‌های گویندگی را شناسایی کنیم و آن‌ها به صورت حرفه‌ای در این وادی فعالیت داشته باشند. کمااینکه برای یکی از برگزیدگان فصل اول مسابقه این اتفاق افتاد و در حال حاضر با مجموعه‌ای در حال همکاری است و اتفاقات خوبی در مسیر حرفه‌ای او خواهد افتاد ان شاءالله.   

زمانی درباره استعداد‌های فصل دوم مسابقه گفت: در فصل دوم مسابقه هم شاهد استعداد‌های خوبی بودیم و پنج نفر برگزیده بسیار صدا‌های خوبی داشتند و بر کار خود مسلط بودند. یکی از این برگزیدگان هم صدای خوبی برای گویندگی و هم دوبله دارد. کارکرد این برنامه‌ها شناسایی اینگونه افراد مستعد و توانمندی است تا در مسیر درستی آموزش ببینند و فعالیت داشته باشند. ضمن آنکه در این مسابقه کتاب هم خوانده می‌شود و فرهنگ کتابخوانی گسترش پیدا می‌کند.  

زمانی ضمن تاکید بر اهمیت مسابقه گویندگی «صدای تو» بیان کرد: طبیعتا مسابقه گویندگی «صدای تو» کار نویی است که ما هم در حال تجربه کردن آن هستیم. قطعا در دوره‌های آتی این اتفاق برنامه‌ریزی شده‌تر و دقیق‌تر و با عنایت به تمام جزئیات، محقق خواهد شد ان شاءالله ضمن آنکه تجربه فصل اول مسابقه که چندین مرحله، بصورت مقدماتی و پس از آن فینال برگزار شد، تجربه بسیار خوبی بود و شاهد بودیم که روز فینال، سطح کیفی اجراکنندگان بالا بود و باید ازین تجربه بهره برد و دوره‌های آتی را به صورت دو مرحله‌ای مقدماتی و فینال، برگزار کنیم.

امتیاز شما