امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

برای اولین‌بار نریتور خانم داریم/ روایت «دست اول» از جام‌جهانی

مشاهده ۳۹۵
۱۴۰۱/۰۹/۲۱- ۱۳:۴۲
تعداد بازدید:395

تهیه‌کننده «دست اول» درباره ویژگی‌های این برنامه در پوشش اخبار جام‌جهانی و همچنین بهره گرفتن از نریتور خانم در این برنامه ورزشی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهدی منظوری تهیه‌کننده برنامه «دست اول» درباره این ویژه‌ برنامه که در ایام جام‌ جهانی قطر روی آنتن شبکه ورزش می‌رود به  خبرنگار مهر بیان کرد: «دست اول» قبلاً در شبکه ورزش یک آیتم کوتاه خبری یک دقیقه‌ای بود و با شروع جام جهانی تبدیل به یک برنامه شد.

وی با اشاره به وجه تمایز این برنامه با دیگر برنامه‌های شبکه ورزش تصریح کرد: این سابقه نداشت که در شبکه ورزش، اتفاقات در لحظه و به‌صورت خبری، بیان شود. اکثر برنامه‌ها در شبکه به تحلیل فوتبال‌ها می‌پردازند و یا هدف برنامه پخش زنده فوتبال است و بین دو نیمه اطلاع رسانی و تحلیل می‌کنند.

این تهیه‌کننده اضافه کرد: ماهیت هیچ برنامه‌ای خبری نبود. هویت برنامه ما این است که متناسب با رویدادها آیتم‌ها بسته می‌شود. همه آیتم‌ها به روز و به لحظه است مثلاً ماجرای علیرضا فغانی را صبح همان روز که شب قبلش واکنش نشان داد، درباره‌اش صحبت کردیم.

                                         

اولین انتقاد از کیروش در برنامه ما بود

وی همچنین درباره پرداختن به کیروش توضیح داد: ماجرای ماندن و رفتن کیروش نیز در این برنامه مورد بحث قرار گرفت، سیاست ما لزوماً حمایت نبود و اتفاقاً اولین کسی که به رویکرد او انتقاد کرد ما بودیم و حتی پاسخگو نبودنش به خبرنگاران را ما گفتیم.

تهیه‌کننده «دست اول» درباره اینکه توبیخ یا تذکری هم در این زمینه شنیده‌اند یا خیر عنوان کرد: ما خط قرمزها را زیر پا نگذاشتیم و ضمن اینکه طبق سیاست‌ها حرکت کردیم سعی شد تا همه جوانب را هم رعایت کنیم.

وی درباره جزئیات برنامه نیز گفت: «دست اول» دو بار در روز و در بازه زمانی ۲۰ دقیقه‌ای در ساعت ۱۱ صبح و ۱۶ عصر روی آنتن می‌رود. وجه متمایز دیگر برنامه ما این است که به لحظه منابع خارجی را پوشش می‌دهیم. روز گذشته واکنش روزنامه گاردین به صعود مراکش به نیمه نهایی را گفتیم و به نظرات خود گاردین درباره حمایت مراکش از فلسطین پرداختیم تا اینکه به شکل کلیشه خودمان مصاحبه بگیریم.

                                        

منظوری یادآور شد: عنصر اصلی برنامه ما سرعت است. تحریریه کوچکی داریم که کل موضوعات و اتفاقات ورزشی را در آن پوشش می‌دهیم. از منابع و تحلیل‌های خارجی هم استفاده می‌کنیم و به این ترتیب از یک بیان خبری ساده رد شده‌ایم.

استفاده از نریتور خانم برای اولین بار در شبکه ورزش

این تهیه‌کننده درباره استفاده از نریتورهای خانم در آیتم‌های برنامه‌اش پاسخ داد: برای اولین بار از نریتور خانم استفاده کرده‌ایم، هیچ گاه در خود شبکه، نریتور یک گزارش مرتبط با فوتبال خانم نبوده است. حتی در دنیا هم بیشتر خبرنگار و مجری و گزارشگر هستند و از خانم به عنوان نریتور استفاده نمی‌شود. ولی ما در برنامه راه جدیدی باز کردیم تا خانم‌ها هم در این زمینه تجربه کسب کنند و واکنش‌های مثبتی هم دریافت کردیم.

وی درباره اینکه چرا از مهمان بهره نگرفته‌اند توضیح داد: برنامه ما مهمان محور نیست و اتفاقاً حضور مهمان در برنامه راحت‌تر است چون بخشی از برنامه با گفتگوهای او پر می‌شود اما ما تعدد آیتم داریم. از مصاحبه‌ها هم طی گزارش استفاده می‌کنیم. همچنین با محمد میر ارتباط می‌گیریم که خبرنگار اعزامی‌شبکه ورزش است و در حدود ۲ یا ۳ دقیقه از اخبار و حواشی قطر توضیح می‌دهد.

این تهیه کننده برنامه‌های ورزشی در پایان درباره این ویژه برنامه گفت: این ویژه برنامه تا آخر جام جهانی با همین رویکرد و به صورت زنده روی آنتن می‌رود و بعد از جام جهانی مبتنی بر رویدادها و حواشی ورزشی ادامه دارد.

امتیاز شما