امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
امن شدن فضای مجازی
امن شدن فضای مجازی

امن شدن فضای مجازی با افزایش سواد رسانه ای

مشاهده ۱۰۳
۱۴۰۱/۰۸/۲۶- ۱۲:۳۶
تعداد بازدید:103

تجری رئیس پلیس فتا استان گلستان با حضور در رسانه استانی با شکری نیا مدیر کل صدا و سیما در خصوص تعامل و صیانت از فضای مجازی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صدا و سیما با اشاره به جدیت موضوع فضای مجازی و دخالت آن در ارکان زندگی مردم، اظهار کرد:  با همکاری و هم افزایی بین پلیس فتا و صدا و سیمای گلستان می‌توان از هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی جلوگیری کرد.

شکری نیا در ادامه با تاکید براینکه وظیفه همه ی دستگاه است تا ذهن نوجوانان را در این خصوص روشن کنیم بیان داشت: با توجه به جمعیت گسترده کاربران در فضای مجازی و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح و امن از فضای مجازی، ضروری است از تمام ظرفیت‌های کشور برای ارتقای سواد رسانه‌ای و اطلاع‌ رسانی به شهروندان به ویژه نوجوانان و جوانان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه آگاهی و دانش کم برخی از کاربران در زمینه شیوه بهره‌ برداری از فضای مجازی، باعث آسیب‌ها و تهدیداتی می‌شود اظهار داشت: این مهم با همکاری دیگر دستگاه‌های مرتبط عملی است و برای بهتر شدن آن صدا و سیمای گلستان آمادگی در خصوص ساخت مستند و برنامه‌های کوتاه داستانی را دارد تا با استفاده از این برنامه‌ها درباره تبادلات فضای مجازی و کاهش خطرات آن به جامعه و نوجوانان اطلاع‌ رسانی شود.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از تعامل خوب صدا و سیمای استان با پلیس فتا در خصوص فضای مجازی خواستار پخش پویا نمایی و دیگر تبلیغات پلیس فتا در برنامه‌های مختلف صدا و سیما شد.

تجری در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در رسانه ملی و رسانه استانی گلستان وجود دارد، گفت:  همکاری و تعامل همه سازمان‌ها و نهاد‎ها به منظور ایجاد فرهنگ مناسب با هدف استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تبدیل تهدیدهای موجود در این فضا به فرصتی برای صیانت از جنبه‌های فرهنگی و اعتقادی کاربران، می‌توان این فضا را برای فعالیت همشهریان امن‌تر کرد.

وی گفت: با بهره‌ مندی از ظرفیت‌های موجود در صداوسیما می‌توان در فرهنگ‌ سازی کاربران در فضای مجازی با ارائه هشدار و مطالب آموزشی گام مؤثری در جهت کاهش کلاهبرداری‌ها و ارتقاء سواد رسانه‌ای عموم جامعه برداشت.

تصاویر

امتیاز شما