امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

انعکاس زیبایی‌های ایلام و جواهردشت گیلان در «ایران» پرس‌ تی‌وی

مشاهده ۲۱۴
۱۴۰۱/۰۶/۱۴- ۱۲:۲۴

زیبایی‌های صنایع دستی ایلام و طببعت جواهردشت استان گیلان در برنامه «ایران» شبکه پرس تی‌وی به تصویر کشیده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» این هفته نگاهی دارد به زیبایی‌ها و جاذبه‌های صنایع دستی ایلام و جواهردشت در استان گیلان.
گلنار فرنودی گزارشگر برنامه سفری دارد به ایلام که از گذشته تاکنون از خاستگاه‌های اصلی تولید و عرضه‌ صنایع دستی مانند زیراندازهای سنتی بوده است. تولیدات صنایع دستی در بین روستاییان، عشایر و اهالی استان ایلام رایج است و یکی از قدیمی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی مردمان این منطقه بوده است. بیشتر تولیدکنندگان صنایع دستی که زنان هستند در زمینه‌های مختلفی همچون فرش، جاجیم، نمد، گلیم، نقاشی روی شیشه و سفال، لباس‌های محلی، سوزن‌دوزی، حصیربافی و معرق‌کاری مشغول به فعالیت هستند که از میان آنها گلیم در طول زمان مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.
مریم دهقان‌پور کارگردان بخش دوم برنامه هم به استان گیلان و روستاهای جواهردشت سفر کرده است تا راوی زیبایی‌های این روستای ییلاقی شهرستان رودسر از توابع دهستان سیاهکلرود بخش چابکسر باشد. همه ساله در اواسط مردادماه در جواهردشت جشنواره ورزش‌های بومی و محلی برگزار می‌شود.
برنامه «ایران» دوشنبه ساعت 17 به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز سه شنبه ساعت 14:00، چهارشنبه ساعت 19:00، پنج شنبه ساعت 10:00 و جمعه ساعت 07:00 روی آنتن می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/15015 برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند.

امتیاز شما