امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی طرح نیمه کاره مالیات خانه‌های خالی در «ایران امروز»

مشاهده ۶۹
۱۴۰۱/۰۴/۰۵- ۰۸:۴۴

برنامه «ایران امروز» یکشنبه 5 تیرماه با حضور معاون حقوقی فنی سازمان امور مالیاتی کشور و صاحب نظران حوزه مسکن به بررسی طرح نیمه کاره مالیات خانه‌های خالی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  درحالی ‌که قانون مالیات بر خانه‌های خالی پس از مباحث فراوان وارد فاز اجرایی شده است، هنوز ابهامات زیادی در ارائه آمار واقعی واحدهای بدون سکنه و سازوکارهای اجرایی این قانون وجود دارد.

سیما پاتیمار، تهیه کننده برنامه «ایران امروز» یکشنبه‌ها بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ با تصویب قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی، مقرر شد از این خانه‌ها مالیات اخذ شود تا مالکان مجبور به عرضه خانه‌هایشان در بازار رهن و اجاره شوند؛ اما این قانون مدت زیادی درگیر فرآیندهای اجرایی شد و با اجرا نشدن آن، اخذ مالیات از خانه‌های خالی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت!

وی ادامه داد: از همین رو در برنامه «ایران امروز» یکشنبه میزبان سعید توتونچی معاون حقوقی فنی سازمان امور مالیاتی کشور و محمود اولاد صاحب نظر حوزه  اقتصاد و مسکن خواهیم شد و پیرامون این موضوع بحث و گفت و گو خواهیم کرد.

گفتنی است «ایران امروز» یکشنبه‌ها به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و با اجرای محمدرضا درویش وهماهنگی اکرم خیر خواه ساعت 11:40 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما