امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

چرا سام درخشانی مجری مسابقه «ایران» شد؟

مشاهده ۴۶۲
۱۳۹۹/۰۳/۳۱- ۱۰:۲۰

درخشانی عنوان کرد: بااجرای مسابقه «ایران» خواستم ادای دینی کرده باشم. احساس کردم حضور در این برنامه برای من فقط در اجرا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بستری فراهم شده تا درباره ایران و ایرانشناسی حرف بزنیم

در سال‌های اخیر تهیه‌کنندگان برای اجرا‌ی برنامه‌ها از چهره‌های شناخته شده استفاده می‌کنند و اجرای مسابقه «ایران» هم به سام درخشانی سپرده شده است. این بازیگر در آموزشگاه بازیگری استاد سمندریان یک دوره بازیگری گذراند و در سال ۷۸ با مجموعه «شب زدگان» به دنیای بازیگری پا گذاشت.

بهشت آبی، همسفر، خانه پدری، سال‌های برف و بنفشه، ما چند نفر، روز‌های زیبا، نابرده رنج، دارا و ندار، پژمان، رؤیای گنجشکها، آوای باران، پشت بام تهران، همه چیز آنجاست و هشت و نیم دقیقه و گسل از سریال‌هایی است که سام درخشانی در آن‌ها ایفای نقش کرده است. همچنین درخشانی در آثار سینمایی چون دلباخته، نطفه شوم، شکار روباه، خوب، بد، جلف و تگزاس نقش آفرینی کرده است.

سام درخشانی که با نقشی جدی وارد دنیای بازیگری شد و در این راه همواره ثابت قدم بود، چند سالی است در عرصه کمدی ایفای نقش می‌کند که این اقدام بر محبوبیت بیشتر او افزوده است.

به بهانه تجربه اجرای مسابقه «ایران»  خبرنگار باشگاه خبرنگاران با مجری و عوامل آن گفتگویی انجام داده که درادامه می خوانید:

چرا سام درخشانی مجری شد؟

سام درخشانی درباره دلیل پذیرش اجرای مسابقه «ایران» گفت: چندین سال است که اجرای‌ برنامه‌های مختلف به من پیشنهاد می‌شود، اما قصد اجرا و انگیزه آن را نداشتم. نمی‌خواستم از طریق اجرا خودم را به چالش بکشم.

وی افزود: در سال‌های اخیر به خاطر اتفاقاتی که رخ داد و فضای رقابتی که در شبکه‌های مجازی و سایر رسانه‌ها وجود آمد، برنامه‌های تلویزیونی برای اینکه بتوانند نظر تماشاگران را بیشتر به خود جلب کنند، از چهره‌های هنری به عنوان مجری استفاده کردند.

ادای دین بازیگر جوان به ایران

درخشانی عنوان کرد: در همان روز‌ها اجرای مسابقه «ایران» به من پیشنهاد شد؛ مسابقه‌ای که برای اولین بار رویکردی کاملاً ملی را در آن شاهد هستیم. خواستم ادای دینی کرده باشم. احساس کردم حضور در این برنامه برای من فقط در اجرا خلاصه نمی‌شود؛ بلکه بستری فراهم شده تا درباره ایران و ایرانشناسی حرف بزنیم. ما به شدت نیاز داریم تا درباره فرهنگ‌های گمشده خود صحبت کنیم و این نیاز امروز اجتماع ماست؛ ما در بدترین شرایط فقر فرهنگی در سال‌های اخیر قرار گرفته ایم.

بدشانسی سام درخشانی

درخشانی درباره بدشانسی خود برای اجرای این برنامه اظهار کرد: در شروع مسابقه بدشانس بودم؛ به خاطر شیوع کرونا از لحاظ ضبط و پخش به مشکل خوردیم و وقت نکردیم ۱۲ قسمت ابتدایی که ضبط کردیم را به دقت نگاه و خود را ارزیابی کنیم.

برای قسمت‌های اول پیر شدم!

این بازیگر ادامه داد: من برای اجرای قسمت‌های اول این مسابقه پیر شدم؛ روز‌های اول پشیمان شده بودم. اگر دسته چکم همراهم بود، مبلغی که از تهیه‌کننده گرفته بودم را برایش می‌نوشتم و خداحافظی می‌کردم!

برای اجرا ادعایی ندارم

درخشانی اظهار کرد: من در زمینه اجرا ادعایی ندارم و از همین جا اعلام می‌کنم که این اولین و آخرین اجرای من خواهد بود.

برنامه‌ای بدون اسپانسر

درخشانی درباره ویژگی خاص این مسابقه تلویزیونی گفت:  یکی از نکات مثبت مسابقه «ایران» این است که شرکت کنندگان از روز اول تا روز پایانی هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند. حتی به بازنده‌ها هدیه‌ هم داده می‌شود که دست خالی از برنامه نروند. همه این هزینه‌ها را هم تلویزیون می‌دهد و ما هیچ اسپانسری نداریم.

امتیاز شما