امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به سفر ترامپ به بریتانیا و حواشی آن

مشاهده ۵۷۶
۱۳۹۸/۰۳/۱۹- ۱۴:۴۲

سفر ترامپ به بریتانیا، استعفای ترزا می و انتخاب نخست وزیر جدید بریتانیا و کشف تجهیزات نظامی به‎دست دولت سوریه، موضوعاتی است که در برنامه این هفته «نشر خبر» (Press Release) بحث و بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی النا فکلینا ضمن مروری سفر اخیر ترامپ به بریتانیا، سخنان نسبتاً تند وی قبل از سفر علیه صادق خان شهردار لندن و بازنده خطاب کردن او را به بحث می‎گذارد و به واکاوی اهداف سفر ترامپ به بریتانیا می‌‎پردازد. در این خصوص اعتراضات شهروندان بریتانیایی نسبت به حضور ترامپ در لندن، اظهارات ترامپ درخصوص شخصیت‎هایی همچون نایجل فاراژ و بوریس جانسون و حمایت وی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نقد و بررسی می‎شود.
«نشر خبر» در ادامه با اشاره به استعفای ترزا می و انتخاب نخست وزیر جدید بریتانیا، وضعیت حزب محافظه‎کار در بریتانیا پس از استعفای ترزا می، آینده بریتانیا و شکافی که میان حزب محافظه‎کاران بر سر مسئله خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا ایجاد شده است را به بحث و تبادل نظر می‎گذارد. کشف تجهیزات نظامی‌به‎دست دولت سوریه که نشان می‎دهد اسرائیل، آمریکا و کشورهای غربی تجهیزاتی از قبیل موشک را در اختیار شورشیان و گروه‌های تروریستی قرار می‎دادند نیز از دیگر موضوعات بحث در این برنامه است که طی آن اقدامات آمریکا و کشورهای غربی در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و نقش پررنگ آن‎ها در کشته شدن هزاران غیرنظامی در سوریه بررسی می‎شود.
«نشر خبر» با اجرای لمبیت آپیک، یکشنبه 19 خرداد، ساعت 18 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.

امتیاز شما