امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

با جوانان امروزی به زبان هنر حرف بزنیم

مشاهده ۵۹۰
۱۳۹۸/۰۲/۲۵- ۱۰:۱۸

مدیر کل مرکز فارس بر استفاده درست و هوشمندانه از رسانه و تولید پیام‎‎های مبتنی بر ارزش‎ها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا و سیمای فارس در همایش صیانت از حرمت ماه مبارک رمضان که با حضور مسئولان ارشد فرهنگی، قضایی، فرماندهان انتظامی و سپاه پاسداران و مسئولان دستگاه‎های فرهنگی و اجرایی در بین‎الحرمین مرکز همایش‎های شهر شیراز برگزار شد، با اشاره به شکل‎گیری انقلاب اسلامی‌به دست یک عالم دینی در یک نقطه فوق استراتژیک در دنیا یعنی ایران گفت:  شکل‎گیری این انقلاب در این برهه از تاریخ به نوعی طومار نظم جهانی تحریف شده به دست ابرقدرت‎ها و جهان استکبار را بر هم زد.

سهرابی گفت: تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی در ایران شاید کمتر فردی یا کمتر جامعه ای فکر می‌کرد که بشود در مقابله با استکبار قد علم کرد ولی انقلاب اسلامی و در راس آن رهبری بصیر و شجاع یعنی امام راحل به مظلومان جهان جرات داد که می‌شود با توکل به خدا این نظم دروغین را بهم زد.

سهرابی تاکید کرد:  اگر می‌بینیم امروز منکراتی در جامعه روبه افزایش است بخش عمده‎ای از آن برای تبلیغات رسانه‌های بیگانه و فیلم‎ها و سریال‎هایی است که پخش می‌کنند و سبک ایرانی اسلامی ما را نشانه رفته‎اند. نظام رهبری هم با هوشمندی و بصیرت در سه دوره حکم ریاست سازمان هشدار دادند که به دین – اخلاق- امید و اگاهی مردم و سبک ایرانی اسلامی زندگی مردم توجه شود.

مدیرکل صدا وسیمای فارس خطاب به مسئولان امربه معروف و نهی از منگر گفت: شما عزیزانی که در این حوزه مقدس در مسیر امر به معروف‎ونهی از منکر که دستور خداست قدم برداشتید باید بدانید و بدانیم که مخاطب امروز ما مخاطب عصر رسانه‌ها و عصر ارتباطات است پس اول باید بدانیم با این مخاطب چگونه و با چه ابزاری سخن بگوییم  با او حرف بزنیم و به چه شیوه‎ای به او نزدیک شویم. بنابراین استفاده درست و هوشمندانه از رسانه تولید پیام‎‎های مبتنی بر ارزش‎ها است به نحوی که جوان امروز هم بپسندد.

وی افزود: حوزه مأموریت ما استان فارس است سرزمینی با پیشینه تاریخی ادبی و فرهنگی و مهم‎تر از آن مذهبی. ما در شهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام زندگی می‌کنیم  سومین حرم اهل بیت علیهما السلام و بهترین جایی که برای کشور می‌تواند الگو باشد که چگونه با مخاطب جوان امروزی صحبت کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس با توجه به اهمیت و نقش موثر جوانان در جامعه گفت: با جوان امروز باید با زبان هنر صحبت کرد و هنرمندانه با مخاطب امروز حرف زد. امروز ما باید مشق کنیم که چگونه با مخاطب امروزمان در فضای رسانه و در فضای حقیقی صحبت کنیم.

وی یکی از کارهای مهم و اساسی ستاد امربه معروف و نهی از منکر را آموزش فعالان این حوزه دانست.

مدیرکل صداوسیمای فارس در پایان تاکید کرد:  امروز یکی از مهم‎ترین معروف‎ها، عمل به بیانیه گام دوم است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که در آنجا از خودسازی از جامعه‎پردازی و تمدن‎سازی صحبت شده است.

تصاویر

امتیاز شما