امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک صداوسیمای فارس در ماه مبارک رمضان

مشاهده ۵۵۲
۱۳۹۸/۰۲/۱۴- ۱۱:۵۵

صداوسیمای فارس در ماه مبارک رمضان با پخش ویژه برنامه‌های متعدد، میهمان و همراه مخاطبان متدین شبکه استانی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای فارس به همین مناسبت برنامه‌های متعددی را تدارک دیده و پخش می‌کند.

برنامه زنده «سحر» به تهیه‎کنندگی الله‎بخش بهار سعدی از ساعت 3:30 بامداد به مدت 120 دقیقه با حضورکارشناسان و حضرات آیات دژکام و سید علی اصغر دستغیب و سایرعلما تقدیم مخاطبان می‎شود.
«تواشیح و ادعیه» با صدای مداحان و مرتلین تایید شده از سوی شورای عالی قرآن همراه با تصاویر امامزادگان و بقاع متبرکه استان و «قطره‎ای از دریا» با حضور استاد نعمت‎اللهی با بهره‎گیری از معارف ناب نهج‎البلاغه، مناجات‎خوانی در سعدیه و حافظیه و از منابعی نظیر خواجه عبدالله انصاری در برنامه سحر گاهی پخش می‌شود. مکان اجرای زنده این برنامه در حرم های مطهر احمد بن موسی و سید علاء الدین الحسین علیهم السلام خواهد بود و از 25 رمضان به بعد از سعدیه و حافظیه پخش خواهد شد.

برنامه «ترتیل قرآن» در شبستان حرم مطهر حضرت احمدبن‎موسی علیه السلام با حضور عاشقان قرآن از ساعت 11:30 به مدت 60 دقیقه، هم‌‎زمان از شبکه فارس و شبکه چهارسیما با حضور قاریان و ضمن تایید شورای عالی قرآن و همچنین حضور جمع کثیر مردم، مراسم جمع‌خوانی قرآن به تهیه‎کنندگی فرشاد زارعی از دیگر برنامه‎های رمضانی شبکه استانی فارس است.
برنامه ویژه افطار به نام «مهر و ماه» که از ساعت 18:30 هرروز به مدت 90 دقیقه از محل سعدیه و یکی از خانه‌های شیراز به صورت زنده با بخش‎های متنوع نظیر وله، موسیقی، گفت‎گو با میهمانان پخش می‌شود. این برنامه شامل در سه بخش متنوع به تهیه‎کنندگی محسن خلیفه است:  بخش اول این برنامه (حال خوب) که هرروز گفت‎وگو با مشاغل مختلف خواهد داشت و در خصوص کسب حلال و رونق تولید وکار و تلاش صحبت می‎کند، بخش دوم (قهرمان من) گفت‎وگو با افرادی که کارهای خاص و فوق‎العاده‎ای را انجام داده‎اند و توانستند با همکاری دیگران کمک‎های شایانی کنند،  در بخش سوم هم سعی می‌شود با ترغیب مخاطب به منظور تهیه جهیزیه برای زوج‎های جوان و برآورده کردن آرزوهای ایتام به‎کمک خیران، اتفاقی خداپسندانه رقم بخورد. همچنین پیش‏‎بینی شده است که در برنامه «مهر و ماه» از طریق تلویزیون تعاملی مردم بتوانند با استفاده از فضای مجازی و ارسال عکس‎های کمک خود به سیل‌زدگان، به طور مستقیم با شبکه فارس در ارتباط باشند و با ترغیب مخاطبان درخصوص جذب کمک به سیل‎زدگان و محرومان اقدام و ازظرفیت رسانه در این خصوص استفاده کنند.

پخش «نماز جماعت ظهر» هر روز از حرم مطهر حضرت  احمدبن‎موسی(ع) به امامت حضرت آیت‎الله سید علی اصغر دستغیب از شبکه فارس و شبکه چهار سیما به صورت زنده به تهیه‎کنندگی سید حسن‌هاشمی، «پخش سخنرانی» روزانه از حرم مطهر احمد بن موسی (ع) با سخنرانی حجج‎الاسلام رضوی اردکانی، ملک مکان و محمودی، به تهیه‎کنندگی محمد باقر فضلویه هم از دیگر اقدامات سیمای فارس در ایام ماه مبارک رمضان است.
پخش «مراسم احیاء شب‎های قدر» ( شب‎های 19، 21 و 23 رمضان) با سخنرانی حضرات آیات دژکام  و حضرت آیت‌الله دستغیب  و با مداحی حاج کاظم محمدی از شبکه‌های فارس و چهار سیما به صورت زنده، پخش سریال‎های طنز و پخش 30  فیلم سینمایی 90 دقیقه ای برای ایام ماه مبارک رمضان و پخش مینی سریال «ناز و نیاز» در ایام شب‎های قدر نیز از دیگر تدارکاتی است که برای مخاطبان سیمای استانی فارس در نظر گرفته شده است.

رادیو فارس همراه روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان

رادیو فارس با ویژه برنامه «نسیم سحر» هر روز از ساعت 3:30 تا 5:30 در سحرهای ماه مبارک رمضان با فراهم کردن فضایی آرام‎بخش در لحظات سحرگاهی و آماده‎سازی مخاطبان برای آغاز روزه‎داری با بخش‎های کارشناسی و موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان، سحرهای رمضان، نیایش و مناجات، نماز اول وقت، پخش دعای سحر، فرازهایی از مناجات خمسه عشر، کلام شهید دستغیب و... به تهیه‎کنندگی محسن قاسم‎زادگان، گویندگی ورهرام قطب جهرمی، عبدالرسول لرنژاد و نویسندگی‌هاجر کوشکی تقدیم شنوندگان می‎شود.
برنامه «بهار دل‎ها» ویژه افطار ماه مبارک رمضان است در این برنامه معارفی خیران محله‎های مختلف فارس حضور می‎یابند. این برنامه از ابتدای ماه مبارک رمضان تا پایان ماه هر روز از ساعت 19:05 تا 20:30  با بخش‎های متنوع به منظور ایجاد لحظات روحانی و آرامش بخش به تهیه‎کنندگی اسماعیل حسین زاده، نویسندگی و گویندگی سارا بهرامی همراه روزه داران ماه مبارک رمضان خواهد بود.

نمایش‎های بلند ویژه ماه مبارک رمضان در 21 قسمت، مجموعه 10 قسمتی «آیه آیه زندگی» که داستان هر قسمت آن براساس یکی از آیه‌های شریفه قرآن کریم است و مجموعه 11 قسمتی «نذرهای سودبخش» که داستان هر قسمت آن بر اساس نذرهایی است که خیران استان فارس در پی این نذرها اقدام به تولید، تاسیس و یا ساخت اماکن عام‎المنفعه کرده‎اند به تهیه‎کنندگی محسن قاسم‎زادگان، محمد جواد حسن شاهی، کارگردانی آرش جمال‌الدینی، نویسندگی آسیه امام رضایی و هاجر کوشکی وگروه نویسندگان، نقش آفرینی بازیگران نمایش و سردبیری آسیه امام رضایی از دیگر برنامه‌های صدای مرکز فارس در این ایام مبارک است.

پخش برنامه زنده «جمع خوانی قرآن» از ساعت 15 تا 16، شامل جمع خوانی سوره‌های قرآن به همراه تواشیح و برنامه «ترتیل» ویژه ترتیل و ختم قرآن مجید از ساعت 5 تا 6  صبح که پخش روزانه یک جزِ از قرآن کریم تا پایان ماه مبارک رمضان از اهداف این برنامه است نیز از تدارکات رادیو فارس به شمار می‎آیند.
آیتم پزشکی ویژه سلامت در رمضان نیز از دیگر برنامه‌های رادیویی فارس است.

 معاون خبر مرکز فارس نیز با تهیه و پخش گزارش‌هایی از غبارروبی مساجد و آمادگی دل‎ها برای ورود به ماه مبارک رمضان در آخرین پنجشنبه ماه شعبان، گزارش آغاز ماه مبارک رمضان، توصیه‌های پزشکی به روزه‎داران با روزه‎داران همراه می‎شود.

 

تصاویر

امتیاز شما