امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک مرکز کرمان به مناسبت ماه مبارک رمضان

مشاهده ۹۵۹
۱۳۹۸/۰۲/۱۴- ۰۹:۲۸

صداوسیمای مرکز کرمان برنامه‌های ماه رمضان خود را تقدیم روزه‎داران عزیز می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، برنامه‎های سیمای استانی کرمان، در ماه میهمانی خدا به شرح زیر است:

سیمای مرکز کرمان برنامه‌های ماه رمضان خود را با برنامه «سحرگاهان» ویژه سحرهای ماه مبارک رمضان آغاز می‌کند. در این برنامه مجموعه‎ای از ادعیه شامل دعای یا علی‎العظیم، دعای فرج،کلام بزرگان، نماز صبح مناجات امام علی(ع)، تغذیه در سحر، مناجات سحرگاهی و دعای سحر همراه با خاطرات رمضان در اسارت و جبهه و معرفی مشاغل شبانه، مسابقه، به مدت 90 دقیقه قبل از اذان صبح از اول ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. تهیه‎کننده این برنامه علی درویشی، صدابردار افراسیاب پور امیری، مجری احمد رضا آشتیانی، تدوینگر مرتضی امیری و گرافیست آن اعظم مهدوی است و تصویربرداری برنامه «سحرگاهان» بر عهده علیرضا نجیب‎زاده و محسن مشایخی است.

«یاقوت» ویژه برنامه افطار سیمای مرکز کرمان است که از اول ماه مبارک رمضان، هر روز بعد از نماز مغرب به مدت 45 دقیقه با حضور میهمانان ویژه شامل نیکوکاران و افرادی که قصه متفاوت و توانمندی‌های خاصی دارند و بخش‎هایی از جمله پخش تواشیح، بحث کارشناسی و مناجات، گزارش، نریشن و سرود، پخش می‌شود. تهیه‎کننده این برنامه علی عسکری‎زاده، تصویربردار امیرشجاع حیدری‎نژاد، صدابردار مجید حسینی‎نسب، دستیارتهیه امیرحسین شجاعی و مجری آن عباس عباسپور است.؟
برنامه «جمع خوانی قرآن کریم» هر روز از ساعت 17:50، به مدت 70دقیقه به طور زنده از سیمای مرکز کرمان پخش می‌شود. در این برنامه که هر روز با حضور تعداد زیادی از مردم در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود ابتدا یکی از روحانیون موضوعات هر جزء قرآن کریم را تبیین و سپس 4 نفر از قاریان به تلاوت یک جزء از کلام‎‏الله مجید می‎پردازند. تهیه‎کننده این برنامه محسن مولایی،کارگردان عبدالطاهر بهزادی، صدابردار مجید حسینی‎نسب‎، نورپرداز علیرضا نجیب‎زاده و تدوینگر آن علی برهانی است.

برنامه گفت‎وگو محور «ماه ماه» با حضور کارشناسان نخبه و اساتید حوزه با محور سبک زندگی اسلامی و ایرانی در ماه مبارک رمضان به مدت 70 دقیقه، هر روز ساعت 21:15، از سیمای مرکز کرمان پخش خواهد شد. آیتم‌های برنامه شامل گفت‎وگو، گزارش، بخش کارشناس و میهمان و... است. تهیه کننده برنامه علی عسکری زاده، کارگردان محمود نوحی، صدابردار حسینی نسب، نور و تصویر امیر شجاع حیدری، دستیار تهیه امیرحسین شجاعی و تدوینگر آن علی برهانیاست.

برنامه‎های رادیویی شبکه استانی کرمان

صدای مرکز کرمان نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های ویژه‎ای را تدارک دیده است:

«ضیافت» نیز عنوان ویژه برنامه افطارهای ماه مبارک رمضان است که به تهیه‎کنندگی و نویسندگی مریم مستوفی‎پور است که غروب هر روز ماه مبارک، از ساعت 19 تا 20، از رادیو کرمان پخش می‌شود. کارشناسی موضوعی،گزارش، احکام، تواشیح، مناجات، اذان، دعا و نماز رهبرمعظم انقلاب تلفن و پیامک بخش‎های مختلف این برنامه را تشکیل می‎دهد. گزارشگران این برنامه صدیقه پورشیخعلی، فریبا دانشور و فتانه نجابتی و گویندگان آن اکرم علمداری و آرزو لطفی هستند.

«به خدا نزدیکتر» عنوان ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان است که هر سحرگاه از ساعت 3:15 تا 4:45، به صورت زنده  از رادیو کرمان پخش می‌شود. بخش کارشناسی، دعای روز و ترجمه، دعای سحر، اذان صبح، دعای فرج ، نماز، هم‎خوانی،تواشیح و احکام ماه مبارک، تلفن و پیامک از جمله آیتم‎های این برنامه به تهیه‎کنندگی و نویسندگی بهارک بقایی است. گویندگان این برنامه وحید یوسف‎زاده، زهرا استاد نارویی و گزارشگران آن فتانه نجابتی، صدیقه پورشیخعلی و رضا شهابی‎نژاد هستند.

«برحریر قدر» ویژه برنامه شب‎های قدر است که در شب‌های قدر از ساعت 21:35 تا 3 بامداد، به صورت زنده با پخش دعای جوشن کبیر، سخنرانی،گزارش موسیقی، مناجات، هم‎خوانی، مرثیه‎سرایی، مراسم قرآن برسر گرفتن و... تهیه و پخش می‌شود. تهیه کننده و نویسنده آن مریم مستوفی‎پور است و گویندگان آن زهرا استاد نارویی، حکیمه شیروانی، اکرم علمداری و گزارشگران آن صدیقه پورشیخعلی، فریبا دانشور و مرتضی دامغانی هستند.

از دیگر برنامه‌های رادیو پخش زنده «جمع‌خوانی قرآن کریم» است که هر روز از ساعت 18 تا 19 به صورت زنده از حسینیه ثارالله پخش می‎شود.

برنامه «کاروان روز» ویژه برنامه روز شهادت حضرت علی (ع) است که ساعت 9 تا 11، به صورت زنده با آیتم‎های مرثیه‎سرایی، کارشناس، گزارش، مطالب مرتبط با شهادت و... از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود. نویسنده و تهیه‎کننده فرشته ایران نژاد،گزارشگر فریبا دانشور و گوینده آن مرتضی دامغانی است.

«مرثیه آفتاب» عصر شهادت حضرت علی(ع) ساعت 17 تا 19 به صورت زنده با آیتم‎های مرثیه سرایی، کارشناسی،گزارش، مطالب مرتبط با شهادت و... از صدای مرکز کرمان پخش می‌شود. تهیه کننده این برنامه شبنم بختیار، گزارشگر فتانه نجابتی، نویسنده فاطمه ذاکری و گوینده آن رضا شهابی‌نژاد است.

پخش زنده دعای ابوحمزه شمالی هرسحر نیز از دیگر تدارک رادیو کرمان برای روزه‏‎داران است.

 تدارک معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای کرمان نیز بدین شرح است:

-گزارشی از فواید روزه

-روزه گرفتن در شرایط سخت(کارهای ساختمانی در مزرعه زیر آفتاب درکارخانجات ذوب مس و...)

-گزارش درباره ثواب روزه داری وثواب افطاری دادن

-دستگیری از خانواده‌های بی بضاعت در ماه مبارک رمضان

-گزارش از جمع خوانی قرآن کریم

-پوشش مراسم شبهای احیاء وگزارش در مورد شب زنده داری

-گزارش به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)

-گزارش وداع با ماه مبار ک رمضان

امتیاز شما