امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر روابط ایران و پاکستان در پرس‎تی‎وی

مشاهده ۳۴۹
۱۳۹۸/۰۲/۰۲- ۱۲:۲۸

برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) ضمن مروری بر سفر نخست وزیر پاکستان به ایران، روابط ایران و پاکستان و اشتراکات فرهنگی دو کشور را به بحث و گفت‎وگو می‎گذارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی یوسف‎پور انوری با اشاره به سفر عمران خان نخست وزیر پاکستان به همراه جمعی از وزرا و مشاوران خود در روزهای اول و دوم اردیبهشت ماه به مشهد و تهران به بحث و بررسی مذاکرات وی درخصوص گسترش روابط دوجانبه، بررسی اوضاع منطقه به ویژه افغانستان و افزایش همکاری‌های نظامی و دفاعی بین دو کشور می‎پردازد.
این برنامه که میزبان کارشناسانی همچون نوذر شفیعی استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی، پیرمحمد ملازهی کارشناس مسایل شبه قاره و محسن روحی‌صفت معاون مدیرکل مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه است درباره اشتراکات قومی، دینی، فرهنگی و زبانی فراوان میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته و مسائلی مانند محکوم کردن اقدامات مختلف آمریکا علیه ایران از سوی پاکستان، وجود 900 کیلومتر مرز مشترک استراتژیک بین دو کشور و افزایش سطح تجارت بین دو کشور به 5 میلیارد دلار در سال را واکاوی می‎کند.
«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی ساعت یک بامداد چهارشنبه چهارم اردیبهشت، از شبکه پرس‎تی‎وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 7 و 20، پنجشنبه ساعت 9 و شنبه ساعت 12 پخش خواهد شد.

امتیاز شما