امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی پرس‎تی‎وی از اسلام هراسی در آمریکا

مشاهده ۲۸۷
۱۳۹۸/۰۱/۳۱- ۱۲:۴۹

برنامه این هفته «ما مردم» به موضوع اسلام‎هراسی در آمریکا و ابعاد مختلف آن در این کشور می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی عاطفه‎سادات دربندی با نگاهی به حملات ترامپ به مسلمانان در طی سال‎های اخیر و ترویج اسلام هراسی توسط وی به بررسی حادثه تروریستی 11 سپتامبر و بهره‎گیری از این اتفاق برای اعمال فشار بر مسلمانان می‌پردازد. این برنامه همچنین با مروری بر اظهارات ضد اسرائیلی ایلهان عمر، نماینده مسلمان حزب دموکرات و اتهاماتی که در پی این اظهارات و به‎منظور اسلام‎هراسی علیه وی مطرح شده است، موضع‎گیری برخی از اعضای حزب دموکرات علیه عمر و متهم کردن او به یهودی ستیزی در پی اظهاراتش درخصوص نفوذ و قدرت لابی صهیونیستی در آمریکا را نقد و بررسی می‎کند.
«ما مردم» که با حضور دکتر کوین بارت اسلام شناس آمریکایی  پخش می‌شود در ادامه ضمن بررسی تاثیر حمله ترامپ به ایلهان عمر بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، تلاش‎های ترامپ برای بی اعتبار کردن اظهارات عمر درخصوص قدرت یهودی‌ها در آمریکا و نفوذ لابی صهیونیستی در تصمیمات واشنگتن، به واکاوی نفش عربستان در حادثه تروریستی یازده سپتامبر و تاثیر آن بر آینده روابط میان آمریکا و عربستان خواهد پرداخت.
نگاهی به تلاش‎های ترامپ برای ایجاد تغییراتی در قوانین مهاجرتی این کشور نیز عنوان موضوع دیگر این برنامه است که با حضور بیو جرج گراسکاپ استادیار دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در رشته علوم سیاسی تشریح می‎شود.
«ما مردم» شنبه 31 فروردین، ساعت 21، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس‎تی‎وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 00:05 بامداد، 8 و 19 و سه‎شنبه ساعت 4 خواهد بود.

امتیاز شما