امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عوامل «به افق فلسطین» به 162 آمدند
عوامل «به افق فلسطین» به 162 آمدند

انعکاس مظلومیت غزه در تلاشی 200 روزه تاکنون/ «به افق مقاومت» بخش تازه‌ برنامه

مشاهده ۲۲۷
۱۴۰۳/۰۲/۰۴- ۱۷:۵۴
تعداد بازدید:227

جمعی از عوامل و دست‌اندرکاران تولید برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق امروز ساعاتی را مهمان اداره‌کل روابط عمومی رسانه ملی بودند؛ آنها به تماس مخاطبان خود در واحد ارتباط با مخاطبان(162) پاسخ دادند و در خاتمه در نشستی خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی در ابتدای این نشست ضمن عرض خیر مقدم به عوامل برنامه به افق فلسطین و خانواده سردار شهید محمدرضا زاهدی - از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین توسط رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه به شهادت رسید-  اتفاقات غزه را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: «به افق فلسطین» ورای برنامه‌های رسانه ملی، مورد اقبال طیف‌های مختلف مردم قرار گرفته است و نشان می‌دهد مسئله فلسطین برای همه جریان‌های سیاسی مهم و راهبردی است.

وی حضور 200 روزه «به افق فلسطین» در قاب شبکه افق را نشان از توانمندی تیم تولید این برنامه ارزیابی کرد و گفت: پوشش کامل وقایع فلسطین در این برنامه از طوفان الاقصی به این سو قابل تقدیر است.

«به افق مقاومت»، بخش تازه‌ برنامه
در ادامه، علی گنجی مدیر گروه سیاسی شبکه افق از حضورش در 162 سازمان ابراز رضایت و از آن به عنوان تجربه‌ای خوب و شیرین یاد کرد و گفت: تلاش کردیم بعد از عملیات طوفان الاقصی صفر تا صد اتفاقات غزه را در «به افق فلسطین» پوشش داده و تحلیل کنیم. تدارک برنامه سیاسی راجع به موضوعی خاص، کار دشواری است، بنابراین تمام گروه‌های این شبکه را درگیر کار کردیم.

وی افزود: خیلی از بخش‌های این برنامه، توسط جبهه مقاومت در شبکه‌های رسانه‌ای عرب‌زبان، بازنشر می‌شود و به مرجعی برای دیگر رسانه‌ها تبدیل شده است که نشان می‌دهد در تبیین آرمان فلسطین و مظلومیت مردم غزه موفق عمل کرده‌ایم.

مدیر گروه سیاسی شبکه افق در بخش دیگری از سخنانش درباره آینده این برنامه گفت: از کنار اتفاقاتی که در یمن و مقابله این کشور با اسرائیل و جهبه مقاومت می‌افتد، نباید به سادگی عبور کرد. در این راستا به پیشنهاد دوستان حاضر در اتاق فکر برنامه، قرار شد آیتمی تحت عنوان «به افق مقاومت» به برنامه اضافه شود.

گنجی درباره حواشی ایجاد شده پس از تغییر عوامل برنامه به خصوص جدا شدن المیرا شریفی‌مقدم نیز گفت: تغییرات طبیعی است و مهم این است که صدای مردم مظلوم غزه باشیم. خانم شریفی‌مقدم مجری صبحگاهی شبکه دو است و اینکه تا دیر وقت سر برنامه به افق فلسطین باشد و صبح با نشاط در برنامه «صبحانه ایرانی» شبکه دو حاضر شود، برایش سخت بود. مدتی یک روز در میان در برنامه حاضر شد و پس از آن از اجرای این برنامه انصراف داد.

وی در خصوص عملیات «وعده صادق» و چگونگی پوشش و تحلیل آن گفت: همزمان با علمیات وعده صادق به‌صورت پیوسته برنامه هفت ساعته‌ای را روی آنتن بردیم. ما فقط انعکاس‌دهنده وقایع این عملیات نبودیم، چراکه رسالت ما خبری نیست. در آن شب با تمام توان پای کار بودیم و همزمان که هدف‌گذاری موشک‌ها را نشان می‌دادیم، تحلیل کارشناسان را نیز داشتیم و عملاً در این برنامه سعی کردیم با شخصیت‌های مختلف جهان در آنتن زنده به گفت‌وگو بنشنیم و موج رسانه‌ای ایجاد کنیم.

گنجی ادامه داد: در طول 200 شبی که از پخش برنامه می‌گذرد، از یمن و لبنان و عراق ارتباط می‌گیریم و محدود به خود غزه نشدیم. اندیشمندان مختلف را از کشورهای چین و آمریکا روی آنتن ‌آورده و وارد بحث می‌کنیم.

وی در خصوص آیتم های این برنامه گفت: برنامک‌های منحصربه‌فردی در این برنامه داشتیم که به عنوان مثال می‌توان به گفت‌وگوی اسکایپی با اسرای آزاد شده فلسطینی اشاره کرد.  

گنجی با بیان اینکه در این برنامه تلاش کردیم مردم را با دلایل واقع‌بینانه نسبت به وقایع آگاه کنیم و برای همین امر یک دوربین در کشورمان، دوربینی در دیگر کشورها و یک دوربین در غزه گذاشتیم تا جهانی بودن آن را نشان دهیم، در پاسخ به این پرسش که برنامه تا کی ادامه خواهد داشت گفت: هر زمان خواستیم برنامه را به اتمام برسانیم اتفاقی چون شهادت سردار زاهدی یا وعده صادق رخ داد و نتوانستیم مخاطبان خود را تنها بگذاریم.

حسین قاسمی، تهیه‌کننده برنامه به افق فلسطین هم در خصوص کارشناسان این مدت برنامه گفت: از هر مسئول و کارشناس کشور که صاحب‌نظر در قضیه فلسطین است، کسی باقی نمانده که به برنامه نیامده باشد و محدودیتی برای هماهنگی کارشناسان نداشتیم.
وی به آماده بودن تیم تولید در شب عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: در شب عملیات وعده صادق از ساعت 10 شب آماده باش بودیم و برنامه زنده هفت ساعته داشتیم.

                 

 پاسخ بی‌طرفانه به شبهات
در ادامه این نشست سیدحسین حسینی گفت: در ۱۶۲ طیف های مختلفی از جای جای ایران تماس گرفتند و من تعمدا شغل آن‌ها را می‌پرسیدم تا ببینم مخاطبان برنامه از چه قشری هستند.
وی ادامه داد: این برنامه بعد از هشت روز از آغاز تهاجم اسرائیل به غزه به این موضوع پرداخت. در این برنامه سعی کردیم در پاسخ به شبهات، بی‌طرفانه به مخاطب اطلاعات دهیم و اگر مخاطب در معرض شبکه‌های معاند است، از واقعیت‌های پشت پرده آگاه شود.

وی افزود: تلاش کردیم ابعاد مختلف مسائل و اتفاقات را به مخاطب بگوییم. هر کارشناسی که به برنامه دعوت می‌شد، درباره شبهاتی که ممکن است برای مخاطبان پیش بیاید سوال می‌کردیم و هدفمان این بود که مخاطب طرف دیگر ماجرا را نیز ببیند.

حسینی ضمن گرامیداشت خبرنگاران شهید در این برنامه گفت: بر ۱۸۰ خبرنگار شهید و ۳۴ هزار شهید، آنانی که از سرنوشتشان خبری نیست و برای فرماندهان حماس که صدای مردم غزه به جهان هستند و همه کسانی که در راه ولایت قدم برمی‌دارند تا اسرائیل محو شود درود و صلوات می‌فرستیم.

روایت واقعیت‌های میدان غزه
مهدی آقا موسی تهرانی، مجری دیگر این برنامه نیز گفت: روایت واقعیت‌های میدان غزه برایم جذاب است و همگی تلاش می‌کنیم تا واقعیت‌ها را به مردم انتقال دهیم.
وی افزود: در شب وعده صادق مثل یک رویداد زنده لحظه به لحظه وقایع را روایت می‌کردیم و اگر آن شب روایت نمی‌کردیم، باید شب بعد روایت می‌کردیم که اثباتش سخت بود.

در بخش دیگر این نشست حمید انصاری از سردبیران برنامه به افق فلسطین گفت: در روزهای اول افرادی که به برنامه دعوت می‌شدند، چهره بودند، اما در برنامه‌های بعدی سعی کردیم هر آن کسی که در خصوص فلسطین حرفی برای گفتن دارد، دعوت شود.


در پایان این نشست خبری، مدیرکل روابط‌عمومی رسانه ملی از عوامل تولید این برنامه قدردانی کرد. در این نشست خبری همچنین خانواده محترم سردار شهید محمدرضا زاهدی نیز حضور داشتند و به پاس مجاهدت‌های این شهید والامقام از خانواده‌اش تقدیر شد.

تصاویر خبر را اینجا ببینید

امتیاز شما