امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

گلچین ترانه‌های ترکمنی در «کوک آوا»

مشاهده ۱۰۴
۱۴۰۳/۰۱/۲۷- ۱۲:۳۶

رادیو صبا در برنامه موسیقی محور «کوک آوا» گلچینی از ترانه‌های بهاری ترکمنی را تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی محور این شبکه رادیویی است، که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی بسته شنیداری جالبی را تقدیم شنوندگان می‌کند.«کوک آوا»برنامه ای است که قطعات موسیقی باکلام را بر اساس یک مضمون مشترک انتخاب و بخش هایی از آنها را پخش می‌کند.

این برنامه در هر قسمت با انتخاب یک وجه مشترک، ترانه و موسیقی را به هم کوک می زند. «کوک آوا» در هفته جاری به سراغ نقاط مختلف کشور رفته و با پخش موسیقی و ترانه‌های محلی همراه مخاطبان می‌شود.

روز سه شنبه ۲۸ فرودین این برنامه گلچینی از موسیقی‌ها و ترانه‌های ترکمنی را تقدیم مخاطبان می‌کند.

ترکمن‌ها از زمان‌های قدیم به موسیقی علاقه زیادی داشتند و برای خود موسیقی ویژه ای دارند. موسیقی ترکمنی اگرچه همچنان به شکل ابتدایی و باستانی خودش باقی مانده، ولی از لحاظ زیبایی و هنر اصوات و آهنگین بودن از ویژگی خاصی برخوردار است. موسیقی ترکمنی، همانند موسیقی سایر ملل که ریشه در عقاید و افکار مردم دارد، از ذهن مردم و آوازهای آنان ملهم شده است، نوازنده به زبان ترکمنی «بخشی» نامیده می‌شود که معنی متفاوتی دارد.
تاثیر طبیعت در موسیقی محلی ترکمنی از خصوصیات آن بشمار می رود. بطوری که به مجسم کردن صدای حیوانها، پرواز پرندگان، چهار نعل اسب و ... می‌پردازد.

این برنامه موسیقی محور هر روز ساعت۶:۱۵ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان رادیو صبا می‌شود.

امتیاز شما