رادیو به عنوان یک رسانه جمعی در شتاب بخشیدن به اخبار و انعکاس آنها نقش عمدهای دارد. به تعبیر مک لوهان رادیو امتداد یکی از مهمترین خواص انسانی یعنی گوش است و در پرتو این وسیله، انسانهای هزاران کیلومتر دورتر از خود را در کنترل دارد.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پس با این توصیف رادیو در انفجار فضا و زمان نقش مهمیبر عهده دارد. بدون تردید رادیو به عنوان یکی از اولینهای وسایل ارتباط جمعی نقش فعال و اساسی در تحولات اجتماعی، اقتصادی کشور بر عهده داشته و همیشه به کمک برنامههای اقتصادی دولتها آمده است. از آنجا که خانواده نقش برجستهای در جهاد اقتصادی دارد، نحوه تعامل رادیو با اقتصاد فردی و خانواده به عنوان هسته اولیه و رکن اساسی جامعه تاثیرگذار است. لذا هر گونه تغییر یا بهبود اقتصادی، میتواند جهاد اقتصادی یا مشارکت مردمی را در پی داشته باشد.
ساعت طلایی و ویترین شبکه رادیویی اقتصاد با برنامه "روزیِ نو" به عنوان یک مجله رادیویی آغاز میشود. این برنامه با فضایی آرام بخش در صبحگاهی پرتلاش مخاطب را برای طلب روزی حلال تشویق میکند. تولید محتوا آن هم در مفهوم جهاد اقتصادی با محوریت جهش تولید خانواده و فرد را برای مشارکت فعال در تولید، مدیریت در مصرف و حتی تربیت نیروی اقتصادی و ارزشی ارشاد و فضای مجاهدت را در بخشهای متنوع این مجله رقم میزند.مخاطب در هشتاد دقیقه این برنامه که به طور زنده و ساختاری ترکیبی از ساعت 6:30 پخش میشود، اهداف شناختی-نگرشی و رفتاری را با افزایش اطلاعات، دانش و آگاهی، ایجاد تقویت یا تغییر نوع نگرش و باور و ایجاد و تقویت رفتار مثبت را تجربه میکند.
طراحی سه بخش خبری کارشناس محور به همراه خبرهای روز و پایگاههای خبری و گفتگوی ویژه خبری از ویژگیهای این برنامه خواهد بود. گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد با تعامل روانی خانواده ایرانی، زمینه رشد و تعالی افراد و خانواده را مهیا کروه تا با صمیمیت و تلاشی که بر فضای آرام بخش خانواده حاکم است بهرهوری اقتصادی و رفاه مطلوب را صبحگاهان به مخاطبان خود هدیه کند.روزیِ نو با امیدبخشی تلاش میکند از تو حرکت از خدا برکت را به کاسب محله توصیه کند و رزق و روزی حلال را به عنوان یک ارزش دینی روز به روز تصوبت کند گرچه برای رسیدن به این مهم، با گفتگوی حضوری و غیرحضوری مدیران، مسئولان و نمایندگان خانه ملت آنان را به پاسخگویی و مطالبات مردم فرا میخواند.شاید بتوان گفت ساختار و ترکیب برنامه که نشات گرفته از روز روشن است با ابراز موسیقی و آیتم، کار رسیدن به هدف را سهلتر و آسانتر کرده است اما نمی توان از اجرای مناسب مجریان فاصله گرفت که این نشاط و شادمانی را با ذوق و سلیقه تهیهکنندگان برنامه به مخاطب عرضه میکنند.توسعه اقتصاد ملی با فناوری و سرمایه هر جامعهای میتواند محیط اجتماعی را آماده پذیرش تحول سازد و رسانهها بویژه شبکه تخصصی اقتصاد ابزاری موثر برای رسیدن به این مهم خواهد بود.