معاون سیاسی رسانه ملی راهبردهای رسانهای سازمان صداوسیما را در برخورد با حمله شرارتآمیز رژیم صهیونیستی در بامداد شنبه شب گذشته، پنجم آبان را برشمرد و تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در این اقدام ماجراجویانه، همانطور در حوزه رسانه شکست خورد که ما شاهد شکستش در روایتگری وعده صادق 2 هم بودیم.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسن عابدینی در گفتوگو با خبرنگار هفتهنامه صداوسیما، دراینباره اظهار کرد: شرارت رژیم صهیونیستی از پیشتر انتظار میرفت؛ بنابراین، هماهنگیهای لازم انجام شده بود و سازمان ازحیث نیرو، تجهیزات، امکانات و سناریوهایی که باید طراحی میشد، آماده بود.
وی افزود: به همین خاطر، از لحظهای که آن اتفاق در جمعه هفته گذشته رخ داد و شاهد حملات ناکام رژیم صهیونیستی به کشورمان بودیم، هماهنگی با نهادهایی که اطلاعات در اختیارشان بود، انجام شد و مواردی از قبیل اینکه تصاویر را چگونه بگیریم، خبرنگاران در قسمتهای مختلف شهر مستقر شوند و حتی خبرنگاران در استانها نیز ارتباط زنده برقرار و گزارش کنند، همگی از پیش مشخص شده بود.
معاون سیاسی رسانه ملی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در این اقدام ماجراجویانه، همانطور در حوزه رسانه شکست خورد که ما شاهد شکستش در روایتگری وعده صادق 2 هم بودیم، سه راهبرد سازمان صداوسیما را در این زمینه برشمرد و گفت: راهبرد نخست، نقل روایت اول بود و دوم، اینکه بتواند بهموقع در کانونهای خبری حضور یابد و سوم هم اینکه، آنچه را اتفاق میافتد، شفاف با مردم در میان بگذارد.
عابدینی ادامه داد: با اتخاذ و بهکارگیری این سه راهبرد توانستیم گام خوبی برداریم و رژیم صهیونیستی بهرغم اینکه همه تلاش خودش را به کار بست، نتوانست روایتی را نقل کند که مردم آن را باور کنند. همینکه مردم با اقدام رژیم منحوس، بدون ترس و دلهره و کاملاً آگاهانه و شجاعانه برخورد کردند، به اطلاعرسانی خوبی که رسانه انجام داد نیز برمیگردد.
وی اضافه کرد: حتی در حوزه اقتصاد نیز شاهد بودیم که نهتنها تأثیر منفی برجای نگذاشت، بلکه بازار بورس سبزرنگ شد و قیمت دلار کاهش یافت. اینها نشان میدهد هرجایی که رسانه بتواند دقیق، خوب، با سرعت و صحت خبرهای خودش را منتشر کند، پذیرش نزد افکار عمومی افزایش مییابد.