امروز جمعه  ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

دغدغه ارتقای سلامت محتوا در شبکه نمایش خانگی

مشاهده ۳۸۴
۱۴۰۳/۰۵/۰۸- ۰۵:۳۹

رهبر حکیم انقلاب اسلامی‌بر این عقیده‌اند که فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس می‌کنند؛ زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌واقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمی‌گوید «آقا، جادّه نکش». اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش، امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه لازم را بکنید. برهمین اساس همکاران ساترا در خط مقدم مطالبه مقام معظم رهبری هستند و از طرفی سازمان صداوسیما و به‌صورت تخصصی ساترا مفتخر است که این مأموریت خطیر و سنگین بر دوش او نهاد شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سال گذشته با تدبیر رئیس‌جمهور شهید بسیاری از چالش‌ها و موازی‌کاری‌های اجرایی برخی دستگاه‌های دولتی و ساترا پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» به پایان رسید و شاهد شروع حرکتی هم‌افزا میان دولت، صداوسیما و ساترا برای ساماندهی فضای مجازی بودیم.

در آخرین روزهای سال گذشته شهید رئیسی با ابلاغ حکم اعضای حقیقی کمیته تدوین سیاست‌های محتوایی شبکه نمایش خانگی، آخرین گام خود را در طول دوران عمر پربرکت خویش برای ساماندهی شبکه نمایش خانگی و حمایت از حرکت رو به رشد ساترا برای ارتقای سلامت محتوایی شبکه نمایش خانگی برداشت. نخست این‌که، مجموعه اقدامات او چه در قامت رئیس‌جمهور و چه پیش‌تر از آن در قامت رئیس قوه قضائیه برای ارتقای شأن و جایگاه تنظیم‌گری ساترا در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد و دوم، ساترا با اجرای یک برنامه تحولی در سال جاری، ضمن حفظ میراث گذشته خود در جلوگیری از تولید و نمایش سریال‌ها و برنامه‌های نمایش خانگی بدون مجوز، گامی جدید را برای نظارت بر سریال‌ها و برنامه‌های نمایشی خارجی در سکوهای داخلی برخواهد داشت. همچنین علاوه‌بر این یکی از موضوعاتی که در سال پیش رو به‌صورت جدی در دستور کار اجرایی ساتراست، ساماندهی رسانه‌های کاربرمحور و نظارت هرچه بیشتر و متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب بر محتوای این نوع از رسانه‌ها از طریق تدوین و اجرای مدلی جدید است که در روزها و ماه‌های آینده اطلاع‌رسانی بیشتری در این خصوص انجام خواهد شد؛ ان‌شاء‌الله.

امید است که مجموعه اقدامات گذشته و جدید ساترا با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منجر به ارتقای سلامت محتوایی شبکه نمایش خانگی شود.

محسن قائمی نسب؛ قائم مقام ساترا

امتیاز شما