امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
بهره‌گیری از ظرفیت پویانمایی و مستند با رویکرد امنیت غذایی و زندگی سالم؛
بهره‌گیری از ظرفیت پویانمایی و مستند با رویکرد امنیت غذایی و زندگی سالم؛

همکاری شبکه‌های استانی با «تات» افزایش یافت

مشاهده ۶۲
۱۴۰۳/۰۲/۱۷- ۱۱:۰۹

در نشست مشترک معاونت امور استان‌ها و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) بر افزایش تعاملات و تولیدات مشترک فی‌مابین به‌ویژه با همکاری شبکه‌های استانی صداوسیما تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این نشست با حضور حسن عابدینی، معاون امور استان‌ها و اعضای شورای مدیران ستاد معاونت و سید مجتبی خیام نکویی، معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) و جمعی از معاونان و مدیران کل این سازمان برگزار شد.

عابدینی، معاون امور استان‌ها در این نشست که مدیران کل صداوسیمای استان‌ها نیز به همراه اعضای شورای معاونان حوزه پیام، جلسه را از طریق رایان نشست (ویدئوکنفرانس) همراهی می‌کردند، با تأکید بر اینکه در جهان کنونی، اهمیت امنیت غذایی کم‌تر از امنیت نظامی نیست، گفت: یکی از راه‌های استکبار جهانی برای تحت سلطه قرار دادن جوامع، در انحصار گرفتن تولید مواد غذایی و به مخاطره انداختن امنیت غذایی آن‌ها در صورت عدم تمکین است.

عابدینی همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در حوزه کشاورزی تأکید کرده‌اند، تصریح کرد: استقلال اقتصادی و در رأس آن استقلال کشاورزی و امنیت غذایی تضمین‌کننده استقلال سیاسی کشور است.

وی افزود: شبکه‌های استانی باید این فرمایش معظم‌له را در مد نظر قرار دهند و نسبت به برنامه‌سازی با هدف معرفی جوانان نخبه این حوزه به منظور تشویق آن‌ها و ترغیب سایر جوانان برای گام نهادن در این مسیر و همچنین تبلیغ محصولات حاصل از این شرکت‌های دانش‌بنیان و هدایت به حوزه مصرف و بعضاً صدور آن‌ها به کشورهای همسایه اقدام کنند.

تبلیغ الگوی زندگی سالم، رعایت اصل صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف در مصرف مواد غذایی و همچنین تبلیغ الگوی کشت ارائه‌شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی از دیگر موضوعاتی بود که معاون امور استان‌ها از مدیران کل شبکه‌های استانی خواست که در تولیدات تلویزیونی و رادیویی به آن توجه ویژه داشته‌باشند.

عابدینی در پایان، بر برگزاری جلسات مشترک صداوسیمای استان‌ها با سازمان تحقیقات جهاد کشاورزی استان‌ها در هر 45 روز یک‌بار و ارسال صورت‌جلسه‌ها به ستاد معاونت امور استان‌های رسانه ملی تأکید کرد. معاون امور استان‌ها همچنین از شبکه‌های استانی خواست نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت تولید پویانمایی و مستند برای تبلیغ موضوع امنیت غذایی و زندگی سالم و تولید برنامه‌هایی مشارکتی پس از کسب اطلاعات کافی و مستند از سازمان جهاد کشاورزی همت گمارند. برگزاری جشنواره‌ای برای تولیدات مرتبط با موضوعات مذکور نیز پیشنهاد دیگر معاون امور استان‌ها بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم به تشریح مباحثی در زمینه اهمیت امنیت غذایی، الگوی کشت سالم و رفع مشکل هدررفت آب در کشاورزی پرداخت. خیام نکویی همچنین بر تعامل بیش‌تر شبکه‌های استانی با رده‌های متناظر این سازمان در استان‌ها با هدف ارائه بهتر خدمات و اقدامات این نهاد و تولید برنامه‌های مشارکتی در این خصوص تأکید کرد.

معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان برتر در حوزه کشاورزی منتخب از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها در برنامه‌ها نیز از دیگر خواسته‌های وی از صداوسیمای استان‌ها بود. علاوه بر این معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از شبکه‌های استانی خواست نسبت به معرفی این سازمان با نام اختصاری «تات» یعنی سازمان «تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی» به مخاطبان اقدام کنند.

گفتنی‌است که در این نشست رؤسای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان‌ها نیز مهمان شبکه‌های استانی بودند.

 

تصاویر

امتیاز شما