امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
معاون امور استان‌ها:
معاون امور استان‌ها:

توجه شبکه‌های استانی به جایگاه ویژه زن مسلمان

مشاهده ۸۴
۱۴۰۳/۰۲/۰۲- ۰۹:۵۴

معاون امور استان‌ها بر تولید و پخش برنامه‌های مختلف با موضوع حجاب و عفاف و جایگاه ویژه زن مسلمان از منظر مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسن عابدینی، معاون امور استان‌ها در نشستی که با حضور اعضای شورای مدیران ستاد معاونت و مدیران کل صداوسیمای استان‌ها برگزار شد، ضمن قدردانی از مدیران کل صداوسیمای استان‌ها در پوشش مناسب برنامه‌های نوروزی و رمضانی و عید فطر، آز آنان خواست نسبت به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه ویژه داشته‌باشند و به ضبط سریع‌تر برنامه‌ها و مناظره‌های انتخاباتی داوطلبان همت گمارند.

عابدینی همچنین از مدیران کل شبکه‌های استانی خواست که دعوت از زنان فرهیخته و موفق در حوزه‌های ورزشی، اجتماعی، علمی و... را در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در دستور کار قرار دهند تا علاوه بر معرفی و تشویق آن‌ها و از طرفی ترغیب دیگر بانوان جامعه برای رسیدن به این موقعیت‌ها و موفقیت‌ها، جایگاه ویژه زن در اسلام، جمهوری اسلامی ایران و از منظر مقام معظم رهبری را نیز به مخاطبان بشناسانیم.

معاون امور استان‌ها تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع حجاب و عفاف در اسلام و ایران اسلامی‌به عنوان امری اجتماعی، قانونی و شرعی، باید در برنامه‌های گفت‌وگومحور و منعطف به این مهم پرداخت. علاوه بر این، حوزه‌های مختلف رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی نیز مسئولیت دارند با نگاهی جدی به مسئله اهمیت و ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه بپردازند.

تولید و پخش برنامه‌هایی با هدف شناساندن سبک زندگی ایرانی - اسلامی و فرهنگ‌سازی در این زمینه از دیگر خواسته‌های معاون امور استان‌ها از مدیران کل شبکه‌های استانی بود. عابدینی با بیان اینکه در برنامه‌های منعطف همچنان باید به موضوع غزه پرداخته‌شود، تصریح کرد: برای این کار، شبکه‌های استانی باید با دعوت از دانشگاهیان، دانشجویان و  استادان، موضوع حاکمیت فلسطین، بمباران پی در پی غزه و جنایات اسرائیل غاصب را از زوایای مختلف بررسی و تحلیل کنند و به اطلاع مخاطبان برسانند.

پرداختن به موضوع حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و توقع مردم از نظام برای دادن پاسخ دندان‌شکن به آنان نیز از دیگر مباحثی بود که از سوی معاون امور استان‌ها مطرح شد. تولید و پخش برنامه‌هایی با محور معرفی چهره‌های شاخص نظامی در دوران دفاع مقدس، بزرگداشت شهدا و از سویی مقام والای معلمان و جایگاه آنان در تعلیم و تربیت نسل آینده و همچنین معرفی و تکریم کارگرانی که پایه‌های جهش تولید ملی را به دست دارند و تولید ویدئو کلیپ، موسیقی و بالأخص سرود به مناسبت‌های مختلف از دیگر مواردی بود که معاون امور استان‌ها بر آن تأکید ورزید.

عابدینی از مدیران کل صداوسیمای استان‌ها خواست برنامه‌ها و مناظره‌های تبلیغات انتخاباتی شاخص را به سمیه پشندی، مدیر جشنواره و مبادلات برنامه‌ای معاونت امور استان‌ها برای شرکت در«جشنواره انتخابات» ارسال کنند.

 

امتیاز شما