امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
توسعه مهارت آموزی و اشتغال؛
توسعه مهارت آموزی و اشتغال؛

هم افزایی رسانه ای در راستای توسعه مهارت آموزی و اشتغال

مشاهده ۹۸
۱۴۰۳/۰۱/۲۹- ۱۱:۵۹

کرایلو مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان با حضور در رسانه استانی با شکری نیا مدیر کل صدا و سیمای استان در خصوص تعامل و همکاری در تحقق شعار سال دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر کل صداوسیما در این دیدار ضمن گرامیداشت روز ارتش و یاد و خاطره شهدای اخیر کشورمان در دمشق و شعار سال افزود: مسائل فرهنگی از اولویت و مسائل اقتصادی از فوریت بیشتری برخوردار است و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هر ساله گره‌های اصلی اقتصاد را شناسایی کرده و نامی متناسب با آن انتخاب می‌کنند که راهنمایی برای توجه همه مسئولان است تا ماشین اقتصاد بهتر حرکت کند.

شکری نیا در ادامه نقش کلیدی آموزش های فنی و حرفه ای در جامعه را انکار ناپذیر عنوان کرد و افزود: هدایت نوجوانان و جوانان به فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای یکی از اولویت های ضروری جامعه است  و با توجه به رویکرد جدید سازمان صدا و سیما فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای در ایجاد مشاغل کسب و کار بخصوص برای نسل جوان در دستور کار برنامه سازی‌های رسانه ملی و استانی قرار دارد.

وی  با بیان اینکه جهش تولید در کشور با جهش منابع انسانی اتفاق خواهد افتاد گفت: ما معتقدیم جهش در منابع انسانی با آموزش امکان پذیر است و آموزشهای مهارتی راهکاری مناسب جهت تحقق جهش تولید در کشور است و صدا و سیمای گلستان آماده هر گونه همکاری در این زمینه است.

مدیرکل صدا و سیما  نقش آموزش فنی و حرفه‌ای را در جهش تولید بسیار موثر دانست و در پایان تصریح کرد: نیاز جامعه امروز، معرفی بیش از پیش آموزش های مهارتی به جوانان است و صدا و سیما در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان ضمن تشکر و قدردانی از تعامل خوب مدیر کل صدا و سیما با این نهاد آموزشی گفت: صدا و سیما، جایگاه ویژه ای برای آموزش فنی و حرفه ای قائل است و خوشبختانه در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی نقشی محوری در فرهنگ سازی، آگاه سازی و ترغیب جامعه به مشارکت‌جویی و آموزش های مهارتی در عرصه توسعه اقتصادی کشور دارد.

کرایلو گفت: انعکاس فعالیتهای آموزش فنی و حرفه ای و خدمات ارائه شده بر مردم از طریق رسانه ملی به عنوان بازوی توانمند در ارتقاء سطح فرهنگ کار و اشتغالزایی جامعه و خصوصا نسل جوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان و خواستار هم‌افزایی و همکاری بیشتر برای توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و توجه ویژه به مهارت‌آموزی شاغلین شد و نقش مهم صدا و سیما در معرفی برنامه‌ها، طرح ها و ظرفیت‌های موجود مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان به جامعه علی‌الخصوص نسل جوان و آینده ساز کشور را بی بدیل دانست.

 

تصاویر

امتیاز شما