امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی «به نام نامی سر» و «روزنامه‌نگاری در جهان معاصر» در «چاپخانه» رادیو فرهنگ

مشاهده ۷۷
۱۴۰۳/۰۱/۲۶- ۰۷:۴۵

کتاب های «روزنامه‌نگاری در جهان معاصر» و «به نام‌نامی سر» یکشنبه ۲۶ فروردین در برنامه «چاپخانه» رادیو فرهنگ معرفی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «چاپخانه» برنامه‌ای از گروه کتاب با موضوع معرفی تازه‌های نشر و گفتگو با نویسندگان و مترجمان است که در برنامه این هفته ضمن گفتگو با نویسندگان این دو کتاب آثارشان معرفی می‌شود.
در بخش نخست برنامه «محسن مسعودیان» به‌عنوان کارشناس مجری با دکتر «عباس اسدی» نویسنده کتاب «روزنامه‌نگاری در جهان معاصر» از انتشارات «آثار فکر» » گپ و گفتی دارد. این کتاب مجموعه‌ای از سیزده مقاله با مضامین جدید در حوزه روزنامه‌نگاری معاصر جهان است. چیزی که این مقالات را انسجام و وحدت می‌بخشد، رویکرد حاکم بر آن‌هاست که یک رویکرد بین‌المللی است. یکی از بنیادی‌ترین مقالات این کتاب، به تشریح قبض و بسط گفتمان‌های سیال از طریق روزنامه‌نگاری به‌خصوص روزنامه‌نگاری بین‌المللی می‌پردازد. این مقاله که در قالب کرسی‌های نظریه‌پردازی ارائه گردیده، مدعی است که هر گفتمانی حاصل رابطه رویدادها و تفسیرهاست. بدین معنی که هر گفتمانی هویت خود را در بستر تفسیرها کسب می‌کند.

در بخش دوم برنامه «سمیه جمالی» با «سیده مارال بابایی» نویسنده کتاب «به نام نامی سر» از انتشارات «کتابستان معرفت» گفتگو می‌کند. «‌به نام نامی سر» روایت یک سفر است؛ داستان سفر سرباز ویژه کوفی در همراهی با کاروانی که نور می‌برد از نینوا تا شام. از منزلی به منزلی دیگر، از مسجد تا کنیسه و از دیر نصرانی تا کاخ ستم. داستان خورشیدی که از فراز نیزه قرآن می خواند و می تابد و راه را روشن می‌کند…به نام نامی سر حکایتی سری است که “اصحاب الکهف و الرقیم” می خواند و اعجاب می آفریند از شهادت زمین و زمان بر حرمت آن قطره‌های خون مقدس و آن رگ های بریده. سرایش شعری که شور و شعور را وسیله اتمام حجت خدا با اهل جهان و حسین را قبله اهل آسمان کرد.

برنامه «چاپخانه» با گویندگی لیدا وحیدی و تهیه کنندگی زهرا نصرالهی، یکشنبه‌ها ساعت ۲۱ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما