امروز دوشنبه  ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

آیین رونمایی از کتاب مردم شناسی تطبیقی در استان یزد

مشاهده ۹۴
۱۴۰۳/۰۱/۱۹- ۱۴:۵۰

به همت گروه فرهنگی و اجتماعی صداوسیمای استان یزد آیین رونمایی از کتاب مردم شناسی تطبیقی با حضور مدیرکل صداوسیمای یزد و دوستداران تاریخ، فرهنگ وهنر یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیری دبیر برگزاری مراسم، گفت: در کتاب مردم شناسی تطبیقی شهر‌های یزد، بافق، میبد، مهریز و تفت محوریت قرار گرفته و فراز‌هایی از این شهر‌ها مانند هنر، ادبیات عامه و آیین‌ها انتخاب و در برابر هم قرار داده و به وجوه تشابه و تفارق آنها پرداخته شده است.

جانب اللهی نویسنده این کتاب نیز گفت: حرفه‌ها و پیشه‌ها، فرش بافی، گویش و ادبیات شفاهی، بازی‌های نمایشی، جشن‌ها، موسیقی، هنر و ورزش‌های باستانی از جمله بخش‌های این کتاب است.

جانب اللهی افزود: قدیمی‌ترین پژوهش این کتاب، مربوط به سال ۱۳۵۶ و جدیدترین آن مربوط به پاییز و زمستان ۱۴۰۱ است که در بخش منابع کتاب مقاطع تاریخی آن مشخص شده است.

وی افزود: در این کتاب به نقل قصه‌های عامیانه استان یزد پرداخته شده است و مردم شناسی استان یزد نیز به روایت تصویر بخش دیگری از این کتاب است.

آیین رونمایی از کتاب مردم شناسی تطبیقی با حضور دوستداران تاریخ، فرهنگ وهنر یزد در خانه مهندس برگزار شد و از خدمات ارزنده نویسنده کتاب در راستای اعتلای تاریخ و هنر یزد قدردانی شد.

در این نشست از کتاب ۲ جلدی مردم شناسی تطبیقی استان یزد رونمایی شد.

 همچنین آیین سنتی "دوست دوست علی" نیز در حاشیه مراسم به صورت نمادین اجرا شد و فیلم مستند لباس مراد به نمایش درآمد.

تصاویر

امتیاز شما