امروز سه شنبه  ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید مستند «دادستان» در صداوسیمای گیلان

مشاهده ۱۵۷
۱۴۰۳/۰۱/۱۶- ۰۹:۵۸

مستند «دادستان» با موضوع زندگی و زمانه «شهید ابوالحسن کریمی» در سیمای گیلان تولید شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «دادستان» روایتی از زندگی «شهید ابوالحسن کریمی» به کارگردانی سید محمدهادی میرعبدالعظیمی است که در سیمای گیلان تهیه و تولید شده است. این مستند در دو قسمت زندگی این شهید بزرگوار را به تصویر می‌کشد . نخستین قسمت این مستند چهارشنبه 15 فروردین از ساعت20:30 از شبکه باران پخش شد و قسمت دوم آن جمعه 17 فروردین از ساعت20:30 به روی آنتن خواهد رفت.

شهید «ابوالحسن کریمی» در سال ۱۳۲۷ در شهرستان لاهیجان متولد شد و سرانجام پس از پیروزی انقلاب اسلامی‌به عنوان فرماندار لاهیجان جهت سامان دادن به امور انقلاب و مردم انتخاب شد و با مدیریت اسلامی و انقلابی خود توانست نقش برجسته‌ای در خدمت‌رسانی به محرومان، روستاییان و همچنین مبارزه با عناصر نفاق و منحرف منطقه ایفا کند.

این مدیر ساده‌زیست و فعال به دلیل حضور پررنگ و برخورد قاطع با ضد انقلاب، در فروردین 1359 به سمت دادستانی کل انقلاب اسلامی استان گیلان انتخاب شد و توانست با کمک برخی دیگر از مسئولان انقلابی استان به حمایت از نیروهای حزب‌اللهی بپردازد و فرصت را از دشمنانِ نظام بگیرد.

سرانجام پس از عمری خدمت و مجاهدت در راه خدا، در غروب 13 فروردین سال 1365 وقتی به تنهایی از مطبوعاتی فتح به سوی منزل باز می‌گشت در کنار مسجد گلشاهی مورد اصابت گلوله‌های منافقان قرار گرفت و در حالت سجده به زمین افتاد و به مقام رفیع شهادت رسید.

امتیاز شما