امروز سه شنبه  ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های روز قدس رادیو فرهنگ

مشاهده ۱۰۰
۱۴۰۳/۰۱/۱۵- ۰۹:۱۶

به مناسبت روز جهانی قدس رادیو فرهنگ با تهیه ویژه‌برنامه‌های متنوع از جمله « فلسطین، بیداری اسلامی »،«فلسطین قهرمان» و «از آتش و زیتون»به اهمیت این روز می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«فلسطین، بیداری اسلامی» با موضوع بررسی تاریخچه قدس شریف، موضع‌گیری‌های امام خمینی (ره) درباره رژیم صهیونیستی برنامه ای تولیدی است که ساعت ۸ صبح جمعه ۱۷ فروردین ماه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی حسین رحمانی و گویندگی فریناز ثریا از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. در این برنامه بیانات حضرت امام خمینی(ره) از نجف تا جماران، درباره لزوم مبارزه با اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین پخش شده و درباره لزوم برگزاری روز جهانی قدس و چرایی نام‌گذاری چنین روزی از سوی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی‌ مطالبی بیان می‌شود.

برنامه زنده روز قدس نیز از گروه جامعه با عنوان «فلسطین قهرمان» به تهیه کنندگی مریم مردانی و گویندگی سیددانیال معنوی و سکینه ارجمندی همزمان با گرامیداشت روز جهانی قدس از ساعت۹ صبح به مدت ۲ ساعت با محوریت پوشش مراسم راهپیمایی مردمی روز قدس در تهران و استان‌ها پخش می‌شود. تحلیل و بررسی ریشه‌ها، راهبردها، راه کنش ها و بنیادهای فکری جنبش حماس به انضمام دستاوردهای محور مقاومت و طوفان الاقصی،چگونگی شکل گیری انزجار عمومی مردم جهان نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با مردم مظلوم غزه ، در کنار گفتگو با شاعران عرب زبان محور مقاومت، و نگاهی به اشعار احمد درویش، نزار قبانی، سعادت صبا و همچنین توجه به تحولات اخیر منطقه در قالب های گفتگو ، گزارش و برنامک با رویکرد ترغیب و تشویق عمومی، به عنوان یک تکلیف انسانی برای حضور در راهپیمائی روز قدس، بخش هایی از این ویژه برنامه است.

«از آتش و زیتون» نیز عنوان ویژه برنامه دیگری است که از ساعت ۱۳ به تهیه کنندگی مریم مردانی با محوریت شعر انتفاضه و نگاهی به قدس شریف و فلسطین در ادبیات فارسی و شعر عرب پخش می‌شود. رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز بشنوید.

امتیاز شما