امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

دستاورد‌های حضور آگاهانه مردم در انتخابات

مشاهده ۱۳۸
۱۴۰۲/۱۲/۱۲- ۱۲:۴۶

یک کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت و گو با رادیو ایران گفت: حضور آگاهانه مردم در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را می‌توان به مثابه دمیدن خون تازه‌ای در رگ‌های کشور، نظام و مسئولان دانست.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر حسن‌هانی زاده، کارشناس و تحلیل گر مسائل سیاسی در برنامه «ایران امروز» گفت:  حضور آگاهانه و پرشورمردم در انتخابات 11 اسفند در شرایطی حساس و تعیین‌کننده به منصه ظهور رسید و از این نظر می‌تواند دستاورد‌های مهمی را در پی داشته باشد.

 وی به قوت قلب بخشیدن به دولت برای تداوم مسیر تحولی اداره کشور اشاره کرد و گفت:  حضور مردم در انتخابات به معنای فرصت دادن برای توسعه و عمق‌بخشی به دامنه اقدامات تحولی این دولت است.

 وی تصریح کرد: مجلس کنونی در مجموع در تصویب قوانین گره‌گشا و مرتبط با دغدغه‌های روزمره مردم مانند تصویب قانون حمایت از فرزندآوری، تصویب قانون جهش تولید مسکن و تصویب قانون رفع موانع تولید موفق عمل کرده است. و مردم با حضور آگاهانه خود در انتخابات، به نوعی نسبت به رویکرد این مجلس اعلام رضایت کرده و نشان دادند که خواستار تداوم رویکرد این مجلس هستند.

 هانی زاده بیان کرد: یکی دیگر از دستاورد‌های حضور مردمی در انتخابات، در انزوا قرار دادن تحریم‌گران انتخابات است و تاکید کرد: برخی نخبگان و جریان‌های سیاسی در ماه‌ها و روز‌های اخیر پیوسته بر طبل تحریم انتخابات کوبیدند و مترصد آن بودند تا با عدم‌مشارکت مردم در انتخابات، برگ‌برنده‌ای برای خود در برابر نظام دست و پا کنند.

 این تحیل گر مسائل سیاسی اظهار کرد: با توجه به توطئه‌های دشمنان برای تضعیف امنیت پایدار کشور و اقداماتی که در ماه‌های اخیر در این راستا انجام دادند مانند حادثه تروریستی کرمان، حمله به مقر فراجا در راسک و چندین مورد حمله تروریستی به نیرو‌های فراجا مردم با حضور در انتخابات در اصل، از کشور و نظام اعلام حمایت و به دشمنان این پیام را صادر کردند که اجازه نمی‌دهند احدی امنیت کشور را مورد هدف قرار دهد.

 و در پایان گفت و گو با رادیو ایران خاطر نشان شد:  دستاورد دیگر حضور مردم در انتخابات، به بن‌بست کشاندن جنگ ترکیبی دشمنان دولت و ملت ایران است، زیرا جنگ ترکیبی موجود معطوف به بی‌تفاوت‌سازی مردم در قبال وضعیت و آینده خود، نظام و کشور است، اما وقتی مردم این‌گونه در انتخابات مشارکت می‌کنند، به معنای آن است که جنگ ترکیبی دشمن ناکام مانده است.

 گفتنی است «ایران امروز» شنبه‌ها به تهیه کنندگی عاطفه اقتداری و اجرای رضا فرخی روانه آنتن رادیو ایران می‌شود.

امتیاز شما