امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت و گوی خبرنگار شبکه العالم با؛
گفت و گوی خبرنگار شبکه العالم با؛

سربازان گمنام امداد و نجات جنگ غزه

مشاهده ۱۵۹
۱۴۰۲/۱۲/۱۰- ۱۶:۳۹
تعداد بازدید:159

ماموریت سخت یک روز آتش نشانان و گروه‌های امدادگر فلسطینی در جنگ غزه از طریق شبکه العالم به جهان مخابره شد.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جنگ، سربازان گمنام زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها، گروههای امداد و نجات هستند.

اسراء البحیصی، خبرنگار شبکه العالم به سراغ تیم امداد و نجات غزه رفته و با آنها درباره سختی‌های کارشان گفت و گو کرده است.

یکی  از امدادگران در پاسخ به این سوال که در ماموریت وطن پرستانه خود هنگام از دست دادن همکاران چه احساسی دارد گفت: گروه‌های امداد و نجات، سربازان گمنام هستند. کار آنها در درجه اول مدیریت حوادث و بلایاست. کار بسیار دشواری است که به نجات جان و مال مردم وابسته است.

وی افزود: اگر نیروهای امداد و نجات برای زندگی خود بترسند، اساساً به ماموریت نخواهند رفت. چرا که کار در زمینه امداد و نجات به ویژه با توجه به شرایط جنگ بسیار خطرناک است و ممکن است به قیمت زندگی آنها تمام شود.

رمزی، امدادگر دیگری است که هنگام ماموریت مطلع می‌شود منزل  خواهرش بمباران و فرزندان خواهر به همراه شوهرش به شهادت رسیدند. او در اینباره گفت:

  با شنیدن صدای بمباران به ماموریتی با ماشین آتش نشانی اعزام شدیم، وقتی به محل مورد نظر نزدیک شدیم خانه خواهرم بمباران شده بود. شوهر و فرزندان خواهرم را از زیر آوار بیرون آوردیم در حالیکه به شهادت رسیده بودند.

وی ادامه داد: با وجود تالم و تاثر شدید آن روز تا ده شب به کار جستجو ادامه دادیم و با تمام فشاری که متحمل شدم، ولی سر کار ماندم.

امتیاز شما