امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

افزایش پوشش زمینی و پوشش شبکه‌های انتخاباتی در زنجان

مشاهده ۹۶
۱۴۰۲/۱۲/۰۹- ۱۰:۱۰

به همت اداره کل فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی و همکاران این امور در زنجان، پوشش زمینی و پوشش شبکه‌های انتخاباتی در این استان افزایش داده شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امور فرستنده‌های رادیویی و تلویزیونی زنجان طی یک ماه گذشته پس از نصب و راه اندازی یک دستگاه مبدل دیجیتال ۵۰ وات با ساختار ۱+۲ در ایستگاه قیدار، فرستنده‌های قدیمی ۱۰ واتی این ایستگاه را از مدار خارج کرد. در ادامه پس از پیگیری‌های به عمل آمده از واحد ستادی در تهران نسبت به اعزام اکیپ دکلبند برای اجرای سیستم آنتن جدید در این ایستگاه اقدام شد.

با این اقدام، نتایج مطلوبی فراهم شد که از جمله آنها می توان به بهبود دریافت شبکه‌های تلویزیونی در شهر قیدار با توجه به ۵ برابر شدن توان انتشاری فرستنده‌های دیجیتال آن، تامین سینگال زمینی فرستنده‌های دیجیتال ایستگاه گوگجه ییلاق با جمعیت تحت پوشش 40 هزار نفر و حل معضل وابستگی صد در صدی به سیگنالهای ماهواره ای و همچنین فراهم شدن بستر پخش سرویس های انتخاباتی از ایستگاه گوگجه ییلاق و ارتقاء پوشش سرویسهای انتخاباتی استان به حدود 97 درصد همزمان با فرا رسیدن موعد قانونی تبلیغات اشاره کرد.

گفتنی است، انتقال فرستنده‌های قدیمی ایستگاه قیدار به ایستگاههای حلب و ارکویین برای تامین فرستنده‌های رزرو و ایجاد ساختار ۱+۱ در هر دو ایستگاه و همچنین احتمال غیر فعال سازی حداقل دو ایستگاه کم قدرت و جمع آوری تجهیزات آنها و به کارگیری این تجهیزات در مناطق مورد نیاز به دلیل ۵ برابر شدن توان انتشاری فرستنده‌های دیجیتال ایستگاه قیدار، از دستاوردهای دیگر این پروژه به شمار می رود.

امتیاز شما