امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
«هاشتاغ» شبکه العالم رصد می‌کند؛
«هاشتاغ» شبکه العالم رصد می‌کند؛

موج بزرگ انزجار از آمریکا

مشاهده ۱۱۷
۱۴۰۲/۱۱/۳۰- ۱۶:۰۴
تعداد بازدید:117

موضع واشنگتن در حمایت از تجاوز رژیم اسرائیل به غزه از 7 اکتبر به بعد با نفرت عمومی مردم منطقه مواجه شده است که در «هاشتاغ» شبکه العالم بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با گذشت بیش از 130 روز از حملات بی رحمانه رژیم غاصب صهیونیستی به غزه و ادامه نسل کشی، حمایت ایالات متحده از آن با خشم و انزاجار عمومی مردم منطقه توام بوده است.

در این رابطه بیان می‌شود که دولت جو بایدن اگر چه عدم پذیرش جنایات رژیم اسرائیل را اعلام کرده اما حمایت نظامی و مالی خود را از آن متوقف نکرده است. 

موضوع دوم این برنامه از «هاشتاغ»، انتشار تصاویری از یک قطعه بمب با عبارت "ساخت ترکیه" در نوار غزه بوده که نشان دهنده استقاده ارتش اشغالگر از تسلیحات ساخت ترکیه در نوار غزه است.

فعالان می‌گویند این موضوع نشان دهنده ورود تسلیحاتی است که ترکیه برای استفاده علیه مردم غزه برای رژیم اشغالگر ارسال کرده است.

موضوع دیگری که در شبکه‌های اجتماعی عربی مورد توجه بوده، اقدام میوه فروش مصری در تلاش برای رساندن پرتغال های خود به مردم غزه است.

در این باره گفته می‌شود؛ عمو ربیعی، مرد میوه فروش مصری در حالی که کامیون‌های کمک‌رسانی در حال عبور از غزه بودند، پرتقال های خود را به داخل کامیون پرتاب کردتا به دست مردم غزه برسد.

این رفتار خودجوش نشان دهنده عشق زیاد و ارتباط نزدیک بین مردم مصر و مردم فلسطین است و گویای این است که نباید موضع دولت ها را با احساسات مردمشان نسبت به فلسطین، اشتباه بگیریم.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی، سردبیری حسین الموسوی و اجرای محمد العامری، 30 بهمن ماه از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

https://www.alalam.ir

امتیاز شما