امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

صفر تا صدر شارژ کالا برگ

مشاهده ۱۱۹
۱۴۰۲/۱۱/۳۰- ۱۱:۲۸

مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفت و گو با رادیو ایران بیان کرد: پس از حذف ارز ترجیحی با تکلیف مجلس، اعطای کالابرگ الکترونیکی در دستور کار دولت قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیدرضا یحیوی در برنامه «نمودار» ضمن تاکید بر اینکه در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود،گفت: در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک که در قالب طرح فجرانه از هفته گذشته در حال اجراست، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شده و اعتبار تشویقی از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

 وی متذکر شد: هدف مجلس از تصویب این موضوع رسیدن کالا‌های اساسی با قیمت‌های شهریور۱۴۰۰ به دست مردم بود.

 مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد:  سبد ۱۱ قلمی‌برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

 یحیوی اظهار کرد: در مرحله جدید کالابرگ، هر کالا دارای اعتبار مشخصی است، و هر کدام از اقلام تعریف شده در سبد غذایی اعتبار تشویقی مشخصی دارند که در صورت خرید تنها اعتبار تشویقی آن قلم به فرد تعلق می‌گیرد. به طور مثال یک خانوار می‌تواند هر نوع مرغ، حتی مرغ‌های بسته‌بندی تکه‌شده خریداری کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. حتی افراد می‌توانند به جای خرید گوشت یخ زده که در سبد غذایی ۱۱ قلمی تعریف شده، گوشت گرم خریداری کنند، اما باید به این نکته توجه داشته باشند که دولت قیمت مبنای گوشت یخ زده در سال ۱۴۰۱ را در نظر گرفته و مابه التفاوت قیمت گوشت یخی و گوشت گرم را باید خودشان پرداخت کنند.

 وی درخصوص میزان استقبال مردم از طرح فجرانه کالابرگ به تفکیک دهک‌های درآمدی، گفت: ۶۵ درصد خریدهای کالابرگی توسط دهک‌های درآمدی یک تا سه که پایین‌ترین دهک‌های جامعه است صورت گرفته که نشان از هدف گذاری صحیح دولت دارد.

 گفتنی است «نمودار» این هفته به تهیه کنندگی سیما پاتیمار و اجرای زهرا رحیمی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:20 از رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما