امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

خیابان قیام به نگین گردشگری یزد سفر کرد

مشاهده ۴۱۹
۱۴۰۲/۱۱/۲۶- ۱۰:۱۶

هنرمندان، ورزشکاران، نخبگان، فرهیختگان و چهره‌های انقلابی شهرستان خاتم در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه برنامه " خیابان قیام " شبکه یزد آمدند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه گفتگویی با سکینه پورباقریان مقام اول کشوره در جشنواره رضوی از هنرمندان صنایع دستی حوزه جاجیم بافی و گلیم بافی که محصولاتشون دارنده نشان مرغوبیت ملی هست، انجام شد.

سپس گفتگوی با مسعود دهویی خطاط و خوشنویس بنام این شهرستان صورت گرفت. در بخش راوی انقلاب خیابان قیام میزبان عطایی از راویان انقلاب شهرستان خاتم بود که وی در این برنامه گفت: امام خمینی رحمت الله علیه خداباور بود و به مردم اعتماد داشت و بر اساس همین انقلاب اسلامی را هدایت کرد و این انقلاب به پیروزی رسید و از افتخارات من این است که در دوران انقلاب فعالیت داشتم.

اکبریان فرماندار شهرستان خاتم ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر  با یادآ<ری طرح ها و پروژه‌های اخداث شده در سال گذشته، از جمله اقدامات یک ساله دولت در سطح شهرستان خاتم را به این شرح برشمرد.

در حوزه آموزش و پرورش: تکمیل پژوهش سرای دانش آموزی و احداث دو چمن مصنوعی و طرح های افزایش تعداد کلاس مدارس و برگزاری دوره‌های ویژه کاهش آسیب های اجتماعی؛ در حوزه خدمات: پنجاه هزار متر گازرسانی به مناطق شهری و روستایی، اصلاح شبکه‌های آب شرب شهری و روستایی، دوازده هزار و هشتصد متر مکعب توسعه مخزن و شبکه‌های آب رسانی و یازده هزار متر تجهیز چاه‌های آب مورد نیاز برای تامین آب شرب در سطح شهرستان؛ در حوزه مخابرات: توسعه سایت بی تی اس و ایجاد اینترنت شهری و روستایی؛ در حوزه ورزش و جوانان: برگزاری همایش های ورزشی روستایی و عشایری، همچنین نوزده پروژه برق رسانی به روستا (بالغ بر چهار هزار وصد متر شبکه فشار متوسط - بالغ بر بیست و دو هزار متر شبکه فشار ضعیف )، سیصد و پنجاه دستگاه روشنایی و در حوزه راه: بیست و شش کیلومتر بهسازی، احداث باند دوم محور هرات هرا بر جان که ده کیلومتر از این محور آسفالتش به اتمام رسیده و بهسازی ورفع نقاط حادثه خیز شهرستان، احداث دو دستگاه پل، بیش از چهارصد کیلومتر بهسازی راه‌های بین مزارع، دویست و پنجاه و هشت هکتار اجرای طرح های نوین آبیاری، پنج کیلومتر احیا و مرمت قنوات؛ در حوزه بنیاد مسکن: پانصد و پنجاه و شش فقره تسهیلات مسکن، توزیع بیشتر از نهصد تن میلی گرد و سیمان رایگان، پرداخت چهارصد فقره اعتبارات بلاعوض برای واحدهای نیمه تمام، اجرای طرح هادی چهل هزار مترمربع و واگذاری صد و پنجاه قطعه ام زمین روستایی. 

همچنین  گروه سرود پسران شهید چمران ابرکوه به سرپرستی محمد صادق عمیقی زاده از شهرستان ابرکوه در برنامه حاضر شدند و سرود امام حسین را اجرا کردند و همچنین تصاویری از اجرای سرود های انقلابی توسط دختران مدرسه نجمه شهرستان خاتم از قاب تلویزیونی شبکه یزد پخش شد.

با نخبه قرآنی شهرستان خاتم سعید حیدری گفتگو شد که وی از قرآن به عنوان هنری سراسر نور و برکت یاد کرد .

در پایان برنامه علی صفوی زاده از خوانندگان یزدی ترانه به لهجه شیرین و زیبای یزدی برای مخاطبان رسانه در شب میلاد امام سجاد(ع) اجرا کرد. 

عوامل برنامه عبارتند از:

تهیه کننده و کارگردان: ابوالقاسم ابوترابی

مجری: صادق خواجه ای

دستیار تهیه: فاطمه دهقان منشادی

منشی صحنه: حسین عقیلی

سی.جی: مصطفی صالحی

تصویربرداران: محمد دهقانی، سید هاشم پورحسینی ، حسین زارع

صدابردار: سید جواد حسینی پور

دستیاران صدا و تصویر: محمد علی فلاح نیا و رضا ذوالفقاری

عوامل پخش سیما:

کارگردان: سمیه کریمی

منشی صحنه: اقدس جعفری

صدابردار: علی رنجبر

عوامل فنی: طیبه غلامی و سیدحسین حیدری

تصاویر

امتیاز شما