امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و پرداخت مالیات در فوتبال

مشاهده ۱۱۷
۱۴۰۲/۱۱/۱۴- ۱۲:۴۸

حسین باقرشاهی در گفتگو با برنامه ورزشی «زیرطاقی» درباره اتفاقات اخیر باشگاه پرسپولیس و پرداخت مالیات در فوتبال توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین باقر شاهی، کارشناس فوتبال در گفتگو با برنامه ورزشی «زیرطاقی» در رادیو صبا درباره پرداخت مالیات مربی و سرمربی در فوتبال توضیح داد، پرداخت مالیات در لیگ‌های مختلف متفاوت است.معمولاً لیگ هایی را داریم که رقم مالیات آنها پایین است و در واقع نزدیک هیچ است، مثل چین، عربستان و ترکیه و در در جاهای دیگر مثل لالیگا رقم مالیات نصف قرارداد بازیکن است. این موضوع یکی از دلایلی بود که سال‌های اخیر رونالدو مسی را از لالیگا فراری داد.

وی افزود: زمانی که دستمزد کریم بنزما زیاد شد، یکی از روزنامه‌های اسپانیایی تیتر زد که دولت این کشور سود بسیاری از مالیات فوتبال به دست می‌آورد.

باقر شاهی درباره اتفاقات اخیر در باشگاه پرسپولیس هم گفت: در این اتفاق بیشترین ضرر متوجه مردم شد و بازنده اصلی مردم بودند. واقعیت این است که برانکو پرسپولیس را بازی داد. چند بار قبل از جام ملت‌ها با مصاحبه‌هایی که داشت چراغ سبز نشان داد که می‌خواهم بیایم پرسپولیس، که هم تیم خودش را به هم ریخت و هم تیم پرسپولیس را و بعد اعلام کرد که به شرط پرداخت مالیات حاضر به مذاکره است. زمانی که پرسپولیس مالیات را پرداخت کرد، گفت: این کار غیرحرفه‌ای است و جابجا نمی‌شود.

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت: در این وسط ضرر اصلی را مردم کردند، وقتی که در یک باشگاهی که از جیب مردم هزینه‌هایش را پرداخت می‌شود، پولی از دست می رود و علاوه بر ضرر مالی باعث ناراحتی مردم هم می‌شود، متأسفانه بازنده اصلی مردم هستند.

باقر شاهی درباره پرداخت مالیات خاطرنشان کرد: در فوتبال ما مالیات دل بخواهی است. برخی از باشگاه‌ها می‌گویند ما مالیات بازیکن را پرداخت می‌کنیم و گروهی دیگر پرداخت نمی‌کنند بستگی به نوع قرارداد بازیکن دارد، که اکثر باشگاه‌ها مالیات بازیکن‌ها را پرداخت می‌کنند.

«زیرطاقی» روزهای پنجشنبه ساعت ۱۷ به تهیه کنندگی رضا عزتی و با اجرای امیر بیشه و علی زمانی و بازیگری حسام خلیل نژاد و کارشناسی حسین باقرشاهی تقدیم مخاطبان می‌شود. آیتم سازی این برنامه بر عهده صادق مهرانی و هدیه درویش مسؤل هماهنگی این برنامه است.

امتیاز شما