امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

هم اندیشی تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی در شبکه تهران

مشاهده ۲۳۵
۱۴۰۲/۱۱/۰۴- ۱۸:۵۰

ظهر امروز نشست هم اندیشی چگونگی ضبط، تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور جمعی از مدیران شبکه تهران، دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل فنی پخش شبکه‌های تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر محمد باقر اعلمی مدیر شبکه تهران سیما در این نشست به سرفصل های مهم و مرتبط به برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها اشاره کرد و افزود: سازوکار تولید و زمان بندی پخش برنامه‌های نامزد ها باید طراحی و به صورت دقیق اجرا شود تا حقی از هیچ یک از نامزد های انتخابات تضییع نشود.
وی همچنین به نامزدهای انتخاباتی که از استان تهران معرفی شده اند اشاره کرد و افزود: تلاش شبکه تهران بر این است که تمام برنامه‌های نامزدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به صورت دقیق و برابر تولید و روی آنتن برود.
مدیر شبکه تهران به تخصیص یک کانال تلویزیونی به نامزد های انتخاباتی اقلیت های مذهبی خبر داد و افزود: برای هموطنان و همشهریان اقلیت های مذهبی در تهران نیز اختصاص یک کانال تلویزیونی پیش بینی شده است.
در ادامه محمد صالح مفتاح دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی نیز در این نشست به ضرورت رعایت مساوات و برابری برای تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد ها تاکید کرد و افزود: برای هر نامزد یک برنامه 20 دقیقه ای طراحی شده است که بخش های مختلفی را شامل می‌شود.  
وی به حضور حامیان نامزدهای انتخابات مجلس در فیلم های تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: در هر برنامه تلویزیونی و تبلیغاتی، حامیان نامزدهای انتخاباتی می توانند حضور داشته باشند و دلایل حمایت خودشان را نیز تشریح کنند.
دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی افزود: هر نامزد می تواند برای تهیه و تولید فیلم تبلیغاتی دو مجری انتخاب کند. انتخاب مجری برای این مهم از طریق سامانه ای که سازمان صدا و سیما پیش بینی و طراحی کرده است میسر خواهد بود.
وی همچنین به پخش آثار تبلیغاتی نامزدها به ترتیب حروف الفبا اشاره کرد و افزود: برای نظارت فیلم های تبلیغاتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی، کمیته ای سه نفره در رسانه ملی نیز تشکیل شده است.
مفتاح به زمان فیلم های تبلیغاتی اشاره کرد و افزود: هر بسته تبلیغاتی 20 دقیقه است و به طور تقریبی500 بسته تبلیغاتی در مدت زمان تبلیغات نامزدهای انتخاباتی روی آنتن شبکه‌های طراحی شده تماشایی می‌شود.  
وی به محتواهای متنوع بسته‌های تبلیغاتی نیز اشاره کرد و افزود: در این فیلم های کوتاه 20 دقیقه ای، چند سوال ثابت با پاسخ های تک کلمه ای، چند سوال تشریحی و سوال های انتخاب شده از طرف نامزدها نیز وجود دارد.
همچنین مهندس محمد عرب لو مدیر کل فنی پخش درخصوص راه اندازی 200 کانال تبلیغاتی تلویزیونی گفت: از مهرماه سال جاری طراحی این کانال ها آغاز شده است و برای تهران زیرساخت حداقل 10 و حداکثر 16 کانال نیز تامین شده است.
وی افزود: تعداد دقیق کانال ها بستگی به تعداد نامزدهای انتخاباتی در تهران دارد، اما تلاش می‌کنیم از 22 بهمن ماه کانال های تبلیغاتی روشن شود تا برنامه‌های متنوع انتخاباتی روی آن نمایش داده شود.
در این جلسه دکتر محمد باقر اعلمی "مدیر شبکه تهران سیما"، مرتضی جاسبی "قائم مقام شبکه تهران سیما"، محمد صالح مفتاح "دبیر ستاد انتخابات رسانه ملی"، مهندس عرب لو "مدیر کل فنی پخش" و جمعی دیگر از مدیران شبکه تهران سیما حضور داشتند.

امتیاز شما