امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ویژه برنامه‌های رادیو در انتخابات پیش رو
ویژه برنامه‌های رادیو در انتخابات پیش رو

رادیو روی خط انتخابات

مشاهده ۲۱۱
۱۴۰۲/۱۰/۲۷- ۱۳:۲۱
تعداد بازدید:211

از نقد عملکرد مجلسی‌ها و اهم تصمیم گیری‌ها تا انتخاب اصلح و ویژگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله موضوعات ویژه برنامه‌های رادیو در انتخابات پیش رو است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه‌های مختلف رادیویی با هدف آگاهی بخشی آحاد جامعه در انتخابات اسفندماه، با تدارک ویژه برنامه‌های مختلف به مهم ترین رویداد سیاسی کشور می‌پردازند.

رادیو ایران در صحن علنی

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه ۱۱ اسفند امسال برای یک دوره چهار ساله برگزار خواهد شد. دو برنامه «خانه مردم» و «صحن علنی» به کنداکتور رادیو ایران اضافه شد.

«خانه مردم» با هدف افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به اهمیت جایگاه تقنینی و نظارتی مجلس و نیز جایگاه مردم در مجلس چهارشنبه‌ها، ساعت ۱۲:۴۰ از رادیو ایران تقدیم مخاطبان می‌شود.«صحن علنی» با هدف انعکاس خواسته‌های مردم از نمایندگان مجلس، روزهای یکشنبه، سه شنبه، پنج شنبه ساعت 17:10 پخش می‌شود.

باداغ شدن تنور انتخابات برنامه «بحث روز» علاوه بر روزهای دوشنبه، جمعه‌ها هم تا زمان انتخابات به جدول پخش رادیو ایران اضافه شده است.این برنامه میزگرد تخصصی درباره تبیین عملکرد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال های گذشته و ارائه نقشه مناسب پیش روست، که دوشنبه‌ها ساعت 12:40 و جمعه‌ها ساعت 16:30 از رادیو ایران پخش می‌شود.

 «با ایرانیاران» ویژه انتخابات برنامه دیگری که ساعت ۱۰ صبح روزهای یکشنبه و سه شنبه به دریافت تولیدات ایرانیاران (شبکۀ همراهان رادیو ایران در سراسر کشور) در قالب‌های مختلف برنامه‌سازی درباره جایگاه و نقش مجلس می‌پردازد.

با مسابقه رادیویی «پرسا» اطلاعات انتخاباتی خود را بالا برده و محک بزنید ...

«پرسا»، در ایام منتهی به انتخابات از رادیو ایران تهیه و پخش می‌شود. با توجه به جذابیت قالب مسابقه ، مسابقه پیامکی« پرسا »در گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران، ویژه انتخابات، طراحی شده است... به همین منظور هر روز سه سوال در بازه‌های زمانی مختلف به صورت سه گزینه ای طرح می‌شود که شنوندگان باید این عدد مربوط به پاسخهای درست را به سامانه ی پیامکی ویژه ی مسابقه «پرسا »ارسال کنند. در پایان هر روز و در برنامه ی زنده ی «پرسا» از ساعت 21 و 45 تا 22 از میان شرکت کنندگانی که پاسخ درست داده اند به قید قرعه به سه نفر جوایز نقدی تقدیم خواهد شد ..

پرسا در انتهای هفته یک برنده ی ویژه ی هفته و در انتهای ماه یک برنده ی ویژه ی ماه هم خواهد داشت ... ضمنا در روز انتخابات یعنی 11 اسفند به پنج نفر از شرکت کنندگانی که در این مدت حداقل یک پاسخ درست به سوالات پرسا داده باشند به قید قرعه جوایزی تعلق خواهد گرفت.. سوالات پرسا علاوه بر پخش رادیویی از طریق سایت و صفحات اجتماعی رادیو ایران در فضای مجازی در دسترس شرکت کنندگان خواهد بود.این برنامه از اول بهمن ، هر شب ساعت ۲۰.۳۰الی ۲۰.۴۵ شنیده می‌شود.از دیگر برنامه‌ها می توان به برنامه مناظره ای با موضوع انتخاب به نام «انتخاب من» به تهیه کنندگی مهدی ساعی اشاره کرد که در بیست برنامه پخش می‌شود.

گفتنی است برنامه‌های دیگر این شبکه همچون «سلام صبح بخیر، ایرانشهر، باغ هنر، نمودار، جهان سیاست، و...» نیز به موضوع انتخابات می‌پردازند.

با رادیو گفت وگو در جریان باشید

برنامه «در جریان باشید» درخصوص انتخابات و سواد رسانه ای است. برنامه «کتاب قانون» به آشنایی با فصل ششم قانون اساسی می‌پردازد. «آقای مکعبی» برنامه دیگری است که با نگاهی به شاخص های انتخاب نامزد اصلح از دریچه طنز تهیه شده است.

برنامه گفت وگومحور «بهارستان» ویژه برنامه دیگری است که درخصوص مطالبات مردمی، عمومی، تخصصی و ملی به روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «سلام جواب» به نقد عملکرد مجلسی‌ها و برنامه «مثبت رادیکال» به تحلیل رسانه‌های بیگانه می‌پردازد.

«شش در دو»، محلی برای حضور تشکل‌های دانشجویی، روزنامه نگاران، فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف و متخصصان حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با دیدگاه‌های مختلف است تا با تضارب آرا و اندیشه و طرح دیدگاه‌های مختلف خود در برنامه، جهت‌دهی مناسبی در رفتار انتخاباتی جامعه ایجاد کند.

برنامه شش در دو، با ساختار و فرم جذاب مناظره در ۳۰ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای از روز دوشنبه ۲۷ آذر به روی آنتن رفته این برنامه تلاش دارد، در فضای سیاسی کشور کنشگری و با ایجاد فضای رقابتی و با تقویت آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در انتخابات درست به جامعه کمک کند و در ادامه در افزایش مشارکت پرشور و مؤثر در انتخابات نقش‌آفرین باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه شش در دو، این است که مخاطبان عزیز می‌توانند با پخش زنده هم از طریق بسترهای تعریف شده رادیو و هم از طریق بخش تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجویان ایران مشاهده‌کننده فضای استودیو و گفت‌وگوهای صورت‌گرفته باشند. نکته دیگر این که در این برنامه روزنامه جام‌جم و به تعبیر رئیس محترم سازمان صداوسیما فرزند خلف رسانه‌ملی یاریگر ماست، یعنی این برنامه با مشارکت روزنامه جام‌جم و خبرگزاری دانشجویان ایران تهیه و پخش می‌شود.

برنامه «شش در دو» دوشنبه‌ها ساعت 17:30 در ایران صدا و سایت این شبکه رادیویی به نشانی http://radiogoftogoo.ir/ پخش می‌شود.

هم رای با رادیو نمایش

نمایش برنامه "هم رای" به تعداد 8 قسمت(دوره تهییجی منتهی به ایام انتخابات) به مدت 90  دقیقه پخش می‌شود.

نظر به تجربه‌های قبلی در برنامه‌های پر مخاطبی نظیر همسفره در ماه مبارک رمضان، و بهره گیری از بستر روایت دراماتیک به عنوان وجه تمایز و نقطه قوت رادیو نمایش، هم رای در قالب نمایش، ویژه برنامه ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی است. بستر داستان و شخصیت پردازی بدین گونه است: خاندان "مقنن" جد اندر جد حقوقدان بوده اند، یک زوج دخترعمو و پسر عمو از این خاندان هستند و هر دو نیز حقوقدان و وکیل. آن دو که به رقم ازدواج با یک دیگر در همه چیز از جمله نگاه سیاسی اختلاف دیدگاه و سلیقه دارند مدام در حال بحث و جدل  هستند که موقعیت های طنزآمیزی را ایجاد می‌کنند. بزرگ خاندان و پدربزرگ خانواده تاریخ شفاهی قانون و قانونگذاری در ایران به حساب می آید. داستان‌ها حول و حوش چالش های این خانواده با موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و اخبار و حواشی آن پیش می رود. در هر قسمت نیز یک کارشناس متخصص به عنوان مهمان، به بهانه قصه ای در دل داستان حضور پیدا کرده و به طرح مباحث می‌پردازد. این نمایش با اجرای  گروهی بازیگران رادیو نمایش ، 3 الی 10 اسفند ساعت 18:15 شنیده می‌شود.

 پیام های انتخاباتی در رادیو پیام

«پیام انتخابات» به  اهمیت حضور حداکثری در انتخابات، برنامه‌های « پیام حضور» به تاثیر حضور حداکثری در تعیین سرنوشت جامعه و «پیام امام» به بیانات امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت انتخابات می‌پردازد. از دیگر برنامه این شبکه می توان به برنامه« ایران ما» اشاره کرد که به بیان اهمیت مجلس شورای اسلامی در تعیین سرنوشت جامعه با چهار روز در هفته می‌پردازد.

 شکوه و شکرانه حضور در رادیو معارف

«شکوه حضور» به موضوع انعکاس انتخابات مجلس شورای اسلامی و پوشش رسانه ای حضور مردم در انتخابات می‌پردازد. این برنامه ساعت  ۹ صبح ۱۱ اسفند ماه پخش می‌شود.

«شکرانه حضور» با موضوع قدردانی از حماسه انتخابات مردم و آثار خارجی و داخلی حضور مردم در انتخابات، ۱۲ اسفند ساعت 10 صبح پخش می‌شود.

«نقش من» به موضوع انتظار اقشار مختلف مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌پردازد. این برنامه از اول تا یازدهم ساعت 9 صبح پخش می‌شود.«انتخاب» به لزوم یا عدم لزوم حضور در انتخابات، علل بی‌رغبتی برخی برای حضور در انتخابات، فواید و کار ویژه‌های حضور در انتخابات می‌پردازد. این برنامه از ۲۰ تا ۲۹ اسفند ساعت 9 صبح پخش می‌شود.

از ۱۰ تا ۱۵ اسفند ماه، برنامه‌های«راه روشن»با بیان انتخاب اصلح و ویژگی‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ساعت 14:45، برنامه«معیار» با موضوع ویژگی نامزد اصلح، نیت الهی، شعار های همه فهم، عهد بندی با خدا برای تحقق برنامه‌ها ساعت 15:30 و «چهره به چهره» و احزاب انتخابات، ضرورت همسویی مجلس و دولت، چرا باید مردم در انتخابات شرکت کنند از ساعت 16:45 تقدیم مخاطبان رادیو معارف می‌شود.

 از دیگر برنامه‌ها می توان به «روی موج انتخاب» با موضوع انتخابات و نقش آن در رشد و توسعه اشاره کرد که ساعت 15:30 روی آنتن می رود. « خبر مبر» با بررسی جوسازی‌های رسانه ای در آستانه انتخابات از ساعت 14:45 پخش خواهد شد.

 «تا بهارستان» با موضوع انتخابات پرشور مجلس از ساعت 9 صبح و «خانه ملت» با انتخابات مجلس شورای اسلامی و فعالیت‌های نمایندگان این دوره از ساعت 9:40 به سمع نظر مخاطبان می رسد.

 «ایران سربلند» درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است که ساعت 14:50 از این شبکه پخش می‌شود. همچنین مخاطبان می توانند برنامه «من انقلابی ام» را با بیان شاخص های انقلابی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ساعت 14:50 بشنوند. «شاخص»تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر 4 راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت در انتخابات که ساعت 9:45 از رادیو معارف شنیده می‌شود.

 همراه «منتخب مردم» با رادیو سلامت

 ویژه برنامه «در مسیر انتخاب» روزهای چهارشنبه ساعت 9:10 دقیقه صبح با هدف اهمیت قانون گذاری در حوزه سلامت و نقش  نمایندگان مجلس در بهبود شاخص های سلامت روی آنتن رادیو سلامت می رود.

 بخش"در مسیر قانون" درباره همکاری نمایندگان در تصویب طرح های حوزه سلامت، طرح مطالبات نهادی مرتبط با حوزه سلامت، پیگیری امور مرتبط با سلامت، قانونگذاری در زمینه سلامت و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مجری سلامت است. بخش"پزشک منتخب" درباره آنچه مردم  از اعضاء کمیسیون بهداشت مجلس و نمایندگان پزشک؛ در زمینه هزینه‌های درمان، پیشگیری از بیماریها، حمایت از بیماران خاص، سالمندان و... انتظار دارند، تولید خواهد شد .

از دیگر برنامه‌های رادیو سلامت می توان به برنامه « انتخاب آینده» اشاره کرد که روزهای یکشنبه و سه شنبه هر هفته، از ساعت  11 و 35 دقیقه به مدت 15 دقیقه، از صدای دانش، نشاط و آرامش تقدیم شنوندگان می‌شود.

این برنامه رادیویی دارای بخش های مختلف از جمله بخش گزارشی "نسل پنجم" که درخواست های نسل جوان  در زمینه سلامت و انتظاراتشان از نمایندگان مجلس  است. بخش"برگ برنده" نکته‌های اقناعی و ترغیبی در باب انتخابات از منظر جامعه شناختی و روانشناس اجتماعی است. بخش "معیار" که نکته‌های آموزشی  در  مورد انتخابات و مجلس است.

 «بهارستان سلامت» میزبان نمایندگان مجلس

این برنامه ، میزبان نمایندگان ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و مسئولان نظام سلامت خواهد بود.

محوریت این برنامه رادیویی بررسی دستاوردهایی مجلس شورای اسلامی در حوزه سلامت و بیان خاطراتِ نمایندگان مجلس از تصویب طرح ها و لایحه‌های مختلف در این حوزه است.

برنامه «بهارستان سلامت» از 16 بهمن ماه، از ساعت  12 و 30 دقیقه، از صدای دانش، نشاط و آرامش تقدیم شنوندگان می‌شود.

«زنان جمهور» میزبان زنان فرهیخته و فعال کشور

ویژه برنامه «زنان جمهور»، ، یکشنبه و سه شنبه هر هفته از شبکه رادیویی سلامت پخش می‌شود.

زنان نیمی از پیکره اجتماع انسانی هستند و شخصیت، رفتار، فرهنگ و اندیشه آنان در شکل گیری جامعه انسانی نقش مهمی ایفا می‌کند. در کشور ما نیز مشارکت سیاسی زنان در فرآیند توسعه پایدار جایگاهی ویژه دارد.

به همین دلیل و به بهانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی رادیو سلامت، در برنامه «زنان جمهور» میزبان زنان فرهیخته و فعال در حوزه‌های سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و علمی‌شده است.

  فراکسیون ورزش از رادیو ورزش

از 16 آذر تا روز انتخابات هر پنجشنبه برنامه «فراکسیون ورزش» از ساعت 18:30 دقیقه به مدت 90 دقیقه به موضوع جایگاه ورزش در حوزه قانونگذاری می‌پردازد .از 14 بهمن تا روز انتخابات برنامه «برنده باش »به مدت 30 دقیقه به موضوع انتخابات و اهمیت آن می‌پردازد.

در دل برنامه «ایران خاک دلیران» از شنبه تا پنجشنبه، به مطالبات ورزشی استانها و مناطق دورافتاده از نمایندگان مجلس آینده می‌پردازد. در دل برنامه «صبح و ورزش » از شنبه تا پنجشنبه به مدت ۱۰ دقیقه به موضوع انتخابات و ورزش می‌پردازد.

بهارستان روی موج رادیو تهران

ویژه برنامه «بهارستان» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو تهران که هر روز شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۳:۴۵ و تکرار آن ۲۰:۴۵  پخش می‌شود .تاریخچه شکل گیری انتخابات به خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی تا اهم تصمیم گیری‌ها و ویژگی‌های مجلس و ....بخش هایی از این ویژه برنامه است.

 مخاطبان می توانند پخش صدای امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) با موضوع انتخابات، سخنان نمایندگان مجلس و کارشناسان سیاسی تا صدای مردم و...را از ویژه برنامه بهارستان بشنوند.«گفتاورد» پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۴ با موضوع انتخابات پیش رو از دیگر برنامه‌های رادیو تهران است.

گروه تفریحات و سرگرمی این شبکه نیز برنامه نمایشی انتخابات را تدارک دیده که از بهمن ماه تقدیم مخاطبان خواهد شد.

نگاه متفاوت شبکه رادیویی صبا

این شبکه رادیویی از اول آذر در برنامه‌های روزانه «صبح صبا، عصر صبا، بی‌زحمت و دو طرفه» به موضوع انتخابات پرداخته است. هر یک از این برنامه‌ها یک روز در هفته با موضوع  انتخابات راهی آنتن شدند که با نزدیک شدن به زمان انتخابات روزهای بیشتری به این موضوع می‌پردازند.

هر یک از این برنامه‌ها متناسب با رویکرد و شعار برنامه با نگاهی طنزآمیز به مباحثی همچون اهمیت شرکت در انتخابات، باید ها و نباید های انتخاباتی، ویژگی‌های یک نامزد شایسته و چگونگی انتخاب و... می‌پردازد. برنامه طنز «بی زحمت» در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌به طور کامل با رویکرد انتخاباتی تهیه و تولید می‌شود.

ویژه برنامه «ما اَولیا» در قالب مستند به گفت وگو با رای اولی‌های جوان می‌پردازد و لزوم شرکت در انتخابات را از نگاه جوانان و نوجوانان بررسی می‌کند.  این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:45 پخش می‌شود.

این شبکه رادیویی بهمن ماه برنامه‌ اختصاصی انتخابات را با نام‌ «غیر علنی » راهی آنتن می‌کند.  این برنامه در قالب نمایش طنز به اهمیت حضور پرشور در انتخابات به ویژه در جوانان و زنان می‌پردازد.

 رادیو جوان و «منحصر به فرد»

برنامه «منحصر به فرد» دوشنبه‌ها ساعت ۲۲ به مصاحبه‌ با مسئولان کشور، نمایندگان گروه‌های مرجع، نمایندگان مجلس ادوار مختلف مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و غیره می‌پردازد.

برنامه «رو در رو» یکشنبه‌ها ساعت ۲۲ با رویکرد اینکه اندیشکده‌های تاثیرگذار جهان چگونه دموکراسی و انتخابات در ایران را تضعیف می‌کنند؟ و همچنین با محوریت «سواد رسانه ای» و به ارائه فکت های دقیق و واقعی می‌پردازد.

ویژه برنامه «سبز، سفید، سرخ» دوشنبه‌ها ساعت ۲۲ با رویکرد بررسی چالش های پیش روی انتخابات مجلس شورای اسلامی‌با تمرکز بر بیانات مقام معظم رهبری خواهد بود. برنامه «جوان ایرانی سلام» که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶ صبح پخش می‌شود، و برنامه «جوونی مجاز» که همین‌طور از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ پخش می‌شود. این برنامه‌ها به بررسی آخرین اخبار و اطلاعات مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می‌پردازند و همچنین مباحث کارشناسی در خصوص اهمیت حضور پرشور در انتخابات امسال، رأی اولی‌ها و نوجوانان و اهمیت حضور آن‌ها در این انتخابات را ارائه می‌دهند. همچنین، برنامه‌های ویژه‌ای نیز به بررسی امور مختلف مرتبط با انتخابات می‌پردازند؛ این برنامه‌ها شامل «سرای امید» ساعت ۲۳ پخش می‌شود و به بررسی نقش نهادهای قانون‌گذاری در ایران و کشورهای دیگر و همچنین نقش مجلس خبرگان رهبری در کشور، قوه قانون‌گذار در ایران و کشورهای دیگر و اهمیت جایگاه قانون‌گذاری در کشورهای مختلف می‌پردازد.

برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که به بررسی موضوعات مرتبط با انتخابات می‌پردازند؛ این برنامه‌ها شامل «گپ تو» که جمعه‌ها ساعت ۲۲ و همچنین برنامه «صدای دانشجو» که چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲ پخش می‌شود و به بیان دغدغه‌های دانشجویان از کشور و اهمیت به حضور پرشور نسل جوان و دانشجو در انتخاب نمایندگان مجلس می‌پردازند.

نماینده عزیز سلام در رادیو اقتصاد

«نماینده عزیز سلام» عنوان بسته گزارشی است که به خواسته‌ها و دغدغه‌های اقتصادی مردم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌پردازد. در بخش دیگری از این برنامه در گفت وگو با مسئولان، دغدغه‌های مورد انتظار از یک نماینده مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. در آیتم دیگری از این برنامه گزارشی از تاثیرات تصمیمات مجلس بر روی مشاغل و کسب و کار ها پرداخته می‌شود . این برنامه یکشنبه و شنبه ساعت 9:20 پخش می‌شود.

«صفحه دوازدهم» عنوان برنامه ای است که به اهمیت مجلس شورای اسلامی در تصمیم گیری‌های کلان اقتصادی می‌پردازد. در بخش دیگری از برنامه در گفت وگو با کارشناسان، چگونگی ترسیم اقتصادی ایران توسط نمایندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در آیتمی از این برنامه وظایف کمیسیون‌های اقتصادی مجلس برای مردم بازگو می‌شود.

این برنامه شنبه‌ها ساعت 21:05  و از 5 اسفند تا 10 اسفند هر شب پخش می‌شود.

برنامه صبحگاهی «روزیِ نو » با رویکرد اطلاع رسانی و مطالبه گری اقتصادی در گفت وگو با مسئولان و کارشناسان به افزایش آگاهی شنوندگان می‌پردازد و اخبار مهم و روز اقتصادی از ایران و جهان را به اطلاع شنوندگان می رساند. این برنامه در گفت وگو با کارشناسان اقتصادی و سیاسی مخاطبان را برای حضور و مشارکت در انتخابات تشویق می‌کند. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت 6:30 پخش می‌شود.

«به توان زندگی » برنامه ای است که با حضور صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی، روانشناسی و جامعه شناسی به مباحث اقتصاد خانواده و سبک زندگی می‌پردازد و مهارت های تقویت اقتصاد خانوار را آموزش می دهد. این برنامه در زمان انتخابات در گفت وگو با کارشناسان و مردم نقش و اهمیت انتخاب و تصمیم را از خانواده تا جامعه مورد بررسی قرار می دهد .این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 10 پخش می‌شود.

برنامه ترکیبی «مجله کشاورزی» به آموزش و انعکاس فعالیت های بخش کشاورزی می‌پردازد و ضمن بررسی زنجیره تولید، مشکلات و مطالبه گری کشاورزان از مسئولان را انعکاس می دهد. این برنامه در گفت وگو با کشاورزان و فعالان حوزه تولید محصولات کشاورزی نقش مصوبه مجلس را در افزایش و یا کاهش تولید محصولات مورد بررسی قرار می دهد. این برنامه یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت 15 پخش می‌شود.

برنامه عصرگاهی «گذر بازار» در زمان انتخابات در گفت وگو با دست اندرکاران و مسئولان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم در خصوص روند برگزاری انتخابات اطلاع رسانی می‌کند، این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 پخش می‌شود .

برنامه ترکیبی «پنجره اقتصاد» به انعکاس ظرفیت های تولید و صادرات محصولات ساخت ایران می‌پردازد و بازار های صادراتی و توانمندی‌های تولید داخلی را مورد بررسی قرار می دهد. این برنامه در گفت وگو با فعالان حوزه تجارت بین الملل نقش مصوبات مجلس در حوزه صادرات را مورد بررسی قرار می دهد. این برنامه شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 15 پخش می‌شود.

برنامه خبری «روی خط اقتصاد» در گفت وگو با کارشناسان و مسئولان به تحلیل اخبار منتخب اقتصادی سیاسی روز می‌پردازد. این برنامه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی‌با حضور مسئولان برگزاری انتخابات، اطلاعات مورد نیاز مخاطبان را ارائه می دهد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 پخش می‌شود.

«مسابقه بیست» در روزهای منتهی به انتخابات با ارائه سوالات متناسب به تشویق مخاطبان برای شرکت در انتخابات مجلس می‌پردازد. این برنامه در قالب مسابقه شنبه تا پنجشنبه ساعت 20 پخش می‌شود.

«نوبت مردم » ویژه برنامه روز انتخابات رادیو اقتصاد که در 3 بخش 6 ساعته پخش می‌شود. در این برنامه در گفت وگو با مسئولان، فعالان اقتصادی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص ضرورت شرکت در انتخابات، وظیفه یک مجلس قدرتمند متکی به آرای بالای مردمی و نقش مجلس در تصمیمات اقتصادی دولت می‌پردازد و گزارشگران برنامه نیز در سطح شهر و در ستادهای انتخاباتی مراکز اقتصادی حضور دارند و در گفت وگو با مردم نقش حضور افراد جامعه را در سرنوشت کشور انعکاس می دهند .

ارتباط با شهرستانها از دیگر بخش های این برنامه است که حال و هوای انتخابات در سایر مناطق ایران را اطلاع رسانی می‌کند .

در بخش دیگر از این برنامه در گفت وگو با مسئولان ستاد انتخابات کشور اطلاع رسانی لحظه ای در خصوص روند برگزاری انتخابات صورت می‌گیرد.

این شبکه رادیویی در ویژه برنامه «فرصت مردم »نیز با هدف امید آفرینی و اعتماد سازی در بین مردم به منظور مشارکت حداکثری در انتخابات به انعکاس خدمات مجلس های قبلی در تدوین قوانین برای تسهیل در امور کسب و کار و اقتصادی مردم می‌پردازد . این برنامه سه شنبه‌ها ساعت 14:30 به روی آنتن می رود .

رادیو قرآن و «میزان»

گروه جامعه، مسابقات و محافل شبکه ویژه برنامه انتخاباتی خود را با محوریت انتخاب اصلح از منظر قرآن کریم و روایات و همچنین اخلاق انتخاباتی تقدیم شنوندگان می‌کند.

این برنامه به صورت ترکیبی شامل گزارش های مردمی، کارشناسی، کلام بزرگان و فرازهایی از تلاوت قاریان ایرانی و بین المللی است.

این برنامه هر روز ساعت ۱۶:۴۵ تا روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به روی آنتن رادیو قرآن می رود.

آغاز فعالیت انتخاباتی رادیو فرهنگ با « من مسئولم» و« شمای نماینده»

 من مسئولم ویژه برنامه انتخاباتی رادیو فرهنگ از سه شنبه ۱۹ دی ماه روی آنتن رفته است. پیش از این بخشی با عنوان «انتخاب » به برنامه « سرزمین من» گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ اضافه شده بود که به موضوع انتخابات می‌پرداخت.

«من مسئولم» برنامه گفتگومحور، مجری و چهار شرکت کننده از میان دانشجویان کشور است که در این برنامه به بررسی و موشکافی فرایند انتخابات در کشور پرداخته می‌شود.

این ویژه برنامه یا مشا رکت دانشجویان‌ سه شنبه‌ها ساعت۲۰ به تهیه کنندگی مریم مقدسی و کارشناسی حمید ولیان به‌همت گروه‌جامعه و کتاب رادیو فرهنگ  پخش می‌شود .

در این برنامه دانشجویان به دنبال پاسخی برای سوالات این قشر از جامعه مبنی بر چرایی و چگونگی انتخاب و اهمیت انتخاب اصلح  هستند.

برنامه « شمای نماینده» نیز با محوریت شرکت حداکثری در انتخابات ،چرایی شرکت در انتخابات و ویژگی یک نماینده اصلح است که صبح ها ساعت ۷:۳۰ پخش می‌شود.

از دیگر برنامه‌های انتخاباتی رادیو فرهنگ«سرزمین من» است که از گروه تاریخ و اندیشه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۳ روی آنتن می رود و در بخشی ویژه از تاریخچه مجلس شورای اسلامی تا وظایف نمایندگان و مصوبه‌های تاریخی می‌گوید.

همچنین برنامه «بازتاب» از  گروه سیاسی  با موضوع انتخابات در آیینه اخبار داخلی و خارجی ، بازتاب سخنان رهبر انقلاب درباره انتخابات و شاخص های نمایندگان و ...چهارشنبه‌ها ساعت۲۰:۳۰ پخش

می‌شود.

امتیاز شما