امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

گشتی در دنیای ارتباطات با «هفت اقلیم» رادیو فرهنگ

مشاهده ۹۶
۱۴۰۲/۱۰/۲۷- ۱۱:۰۶

برنامه «هفت اقلیم» که چهارشنبه‌ها با موضوع علوم ارتباطات و سوادرسانه ای از شبکه رادیویی فرهنگ پخش می‌شود امروز به اطلاع رسانی از برپایی نمایشگاه رسانه‌های ایران می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در بخش نخست برنامه «هفت اقلیم» چهارشنبه ۲۷ دی در گفتگو با امیرعلی تفرشی پژوهشگر رسانه درباره مفهوم دروازبانی خبر مطالبی بیان می‌شود.

در بخشی دیگر با عنوان «از گوتنبرگ تا اینترنت» کتاب شهروندان در برابر خبرنگاران (شهروندان در برابر خبرنگاران) معرفی می‌شود. این اثر که به مطالعه سیر پوست‌اندازی رسانه‌های جهان پس از ورود به دوران اینترنت از ۱۹۹۴ تا امروز و عصر شبکه‌های اجتماعی در اینترنت وب.۲ پرداخته و مفهوم «شهروند‌ خبرنگاران» و تأثیر آنها روی رویدادهای خبری از ۲۰۰۵ تا به امروز را مورد بررسی قرار داده است را روح‌الله انصاری و اکبر نصراللهی از اساتید علوم ارتباطات تالیف کرده اند.

در بخش «چراغداران علم ارتباطات» شنوندگان با دکتر حمید عبداللهیان استاد و عضو هیئت علمی‌ گروه ارتباطات دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، آشنا می‌شوند. گفتگو با فرشاد مهدی پور سرپرست معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی درباره برپایی نمایشگاه رسانه‌های ایران از دیکر بخش های این برنامه است. در ادامه نیز محمد مسعود مصدرالامور گزارش برنامه از نشست هوش مصنوعی و حکمرانی جدید گزارشی تهیه کرده که پخش می‌شود.

برنامه «هفت اقلیم» چهارشنبه‌ها به تهیه کنندگی معصومه علوی نکو و اجرای کارشناسی سعید اسلام زاده و گویندگی نگین خواجه نصیر از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ ساعت ۱۶:۰۰روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز روانه آنتن می‌شود.

امتیاز شما