امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

جزئیات «ویکی آزادگان» در رادیو ایران

مشاهده ۷۱
۱۴۰۲/۱۰/۲۷- ۱۰:۲۱

برنامه «پلاک هشت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت 11:25 از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدحسین خسروجردی تهیه کننده این هفته برنامه «پلاک هشت» گفت: طرح تحقیقاتی طرح تحقیقاتی «ویکی آزادگان» یک دایره‌المعارف با صفحه wiki است که مؤسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان، به‌منظور حفظ و نشر آثار و ارزش‌های اسارت و آزادگان، مبادرت به تدوین و بارگذاری در فضای وب به صورت دوزبانه (فارسی- انگلیسی) کرده است.

 وی ادامه داد: از‌‌ آنجایی‌ که تجربه زیسته آزادگان به خصوص در اردوگاه‌های اسارت در دوران دفاع مقدس سرمایه ارزشمندی است برای حفظ و نشر فرهنگ ارزش های دفاع مقدس، طرح «ویکی آزادگان»  به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی و اجرا شده تا این سرمایه گران سنگ در معرض دید پژوهشگران، و عموم مردم  قرار گیرد.

 خسروجردی افزود: در مورد جزئیات این طرح و مراسم رونمایی از ویکی آزادگان (wikiazadegan.com)، که بستر مناسبی برای بارگذاری مطالب و منابع معتبر در ارتباط با اسارت و آزادگان است، در برنامه چهارشنبه 27 دی با فرزانه قلعه قوند معاون پژوهشی طرح «ویکی آزادگان» گفت و گو خواهیم کرد.

 تهیه کننده برنامه «پلاک هشت» در خصوص دیگر بخش های برنامه به مرور خاطرات شهدای استان «لرستان» در راستا با طرح «هفته‌های ایرانی» اشاره کرد.

گفتنی است: «پلاک هشت» این هفته به تهیه کنندگی محمدحسین خسروجردی، اجرای آرش احمدی و هماهنگی اکرم خیرخواه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۲۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

 

امتیاز شما