امروز چهارشنبه  ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر رویدادهای تاریخی در «سرزمین من» رادیو فرهنگ

مشاهده ۷۲
۱۴۰۲/۱۰/۲۷- ۰۸:۲۲

مجله رادیویی «سرزمین من» چهارشنبه۲۷ دی، رویدادهای تاریخی و اجتماعی را بررسی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «سرزمین من» که از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ پخش می‌شود، به وقایع و‌ روزنگار تاریخی می‌پردازد ‌و‌ امروز در بخش «آن‌سوی تاریخ» محمد سجادی کارشناس و تحلیلگر سیاسی به بررسی سیر تحولات در تاریخ انقلاب ایران می‌پردازد. محمدرضا مختاری اصفهانی، پژوهشگر تاریخ معاصر در بخش «یادها و یادگارها»؛ مروری بر مهمترین رویدادهای سرزمین من در چنین روزی به ویژه شهادت فدائیان اسلام دارد.

گفتگو با دکتر مجدی؛ پژوهشگر تاریخ هنر و استاد دانشگاه در بخش «آوان» با موضوع ویژگی‌های معماری اسلامی و ابنیه عام المنفعه در آن دوران با تأکید بر مدارس از دیگر بخش های این برنامه است. در بخش کُهَن یادگار؛ تاریخچه اشیاء در موزه آب یزد به کارشناسی دکتر کارگر؛ پژوهشگر و استاد دانشگاه بیان می‌شود.

بسته صوتی برنامه به موضوع مشارکت سیاسی مردم و انتخابات اختصاص دارد. بخشی دیکر از این برنامه درباره شهادت آیت الله سید مهدی حکیم به دست رژیم بعث عراق است و در ادامه بخش تعاملی برنامه نیز به دوره ساخت مدرسه سپهسالار تهران اختصاص دارد.

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی فاطمه محمدیان فر، کارشناسی محمد علی مومنی و گویندگی راضیه گردکاهد است که ساعت ۱۳ روی موج اف ام ردیف۱۰۶ مگاهرتز پخش می‌شود.

 

امتیاز شما