امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
در دیدار مدیرعامل آبفا و مدیرکل صداوسیمای استان مطرح شد :
در دیدار مدیرعامل آبفا و مدیرکل صداوسیمای استان مطرح شد :

اصلاح الگوی مصرف انرژی جزء اصلی ترین اهداف رسانه ملی است

مشاهده ۷۷
۱۴۰۲/۱۰/۲۵- ۰۸:۳۱

مدیرکل صدا و سیمای زنجان در دیدار مدیرعامل آبفای استان با اشاره به شرایط اقلیمی‌کشور اظهار داشت: با توجه به کمبود آب و لزوم صرفه جویی در مصرف، استفاده از ظرفیت های فرهنگی می تواند زمینه ساز فرهنگ سازی مناسب و هدایت جامعه به سوی اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی به خصوص آب باشد .

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر آل امین افزود: به منظور ایجاد باور ملی و افزایش آگاهی در زمینه مصرف هوشمندانه و رعایت کامل اصل صرفه جویی باید تدابیر ویژه ای در  مدیریت مصرف مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: افزایش آگاهی عمومی و ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی برای مدیریت مصرف آب  محوری است که رسانه‌ می‌تواند پیرامون آنها اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی کند و مردم را از مشکلاتی که در اثر مصرف بی رویه با آن دست به گریبان می‌شوند، بیشتر آگاه کند.

وی بر آمادگی کامل رسانه در خصوص برنامه سازی با مشارکت نهادهای ذیربط با موضوع صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم با تشکر از اطلاع رسانی مستمر رسانه در حوزه آب  گفت: همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان زنجان، 73 طرح آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر 1300 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

علی محمد نادرخانی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها، جمعیتی افزون بر 542 هزار نفر از خدمات آب و فاضلاب  برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به تغییر اقلیم استان گفت: استان زنجان امسال پاییز بسیار خشک و کم بارشی را تجربه کرد و تداوم خشکسالی‌های گذشته لزوم تبیین شرایط مدیریت مصرف از طریق رسانه ملی ضروری به نظر می رسد.

امتیاز شما