امروز سه شنبه  ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در گفت و گوی اختصاصی شبکه العالم با رئیس مرکز امور اسرای فلسطینی؛
در گفت و گوی اختصاصی شبکه العالم با رئیس مرکز امور اسرای فلسطینی؛

شکنجه وحشیانه زندانیان فلسطینی و رویاهای نتانیاهو

مشاهده ۱۲۹
۱۴۰۲/۱۰/۲۱- ۱۲:۵۵
تعداد بازدید:129

رئیس مرکز امور اسرا و آزادگان با اشاره به رفتار وحشیانه با اسرای فلسطینی در بند، بر اعلان جنگ رژیم اشغالگر علیه زندانیان در بند تاکید کرد.

  به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، "قدوره فارس" رئیس مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی در گفت و گو  با شبکه العالم تصریح کرد: از همان روز نخست جنگ (علیه غزه)، رژیم اسرائیل علیه اسرای فلسطینی نیز اعلام جنگ کرد و این جنگ وحشیانه یک جنگ نسل کشی است که به اشکال مختلفی اجرا می‌شود، جنگی که به رهبری "ایتمار بن گویر" آغاز و آن را در چارچوب سلسه تدابیر سختگیرانه علیه اسرا در داخل زندان‌ها اجرا کرده که به شهادت تعدادی از آنها منجر شده است.

وی افزود: اطلاعاتی که از طریق رسانه‌های اسرائیلی به بیرون درز کرده است گویای این است که تعدادی بی شماری از اسرا بر اثر سوء تغذیه و گرسنگی شدید، شکنجه و به طبع آن بر اثر جراحت های مختلف از جمله شکستگی استخوان‌های شان که هیچگونه مراقبت های پزشکی لازم به عمل نمی آید، شهید می‌شوند.

فارس با اشاره به شکنجه‌های روانی اسرا در بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: آنها از ملاقات با خانواده‌های‌شان محروم هستند و صلیب سرخ نیز نمی‌تواند به اطلاعاتی درباره آنها دست بیابد و یا با آنها دیدار کند، همچنانکه موسسات حقوقی که در فلسطین اشغالی مجوز دارند نیز قادر به دریافت اطلاعات از این اسرا نیستند.

رئیس امور اسرا و آزادگان فلسطینی افزود : صلیب سرخ در بحران غزه، موضع سکوت اختیار کرده است؛ ما سکوت آن را متوجه می‌شویم ولی دلیل بی‌طرفیش را هنوز نفهمیده‌ایم. صلیب سرخ نباید ساکت بماند و باید موضع‌گیری کرده و به جهانیان بگوید ما خواهان ایفای نقش در فلسطین هستیم. صلیب سرخ همچنین باید دفاترش را در اعتراض به این سنگ‌اندازی اسرائیل در مسیر انجام ماموریت آن، به صورت نمادی تعطیل کند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی، رژیمی آشفته و مضطرب است که هیچ امیدی به آینده خود ندارد. به همین دلیل و با توجه به بحران‌های عمیق و راهبردی داخلی که حوادث ۷ اکتبر باعث تعمیق بیشتر آنها شد می‌کوشد از ملت فلسطین انتقام بگیرد.

وی نتانیاهو را فردی مغرور و زخم خورده دانست که نگران آینده خود است. او در رؤیای جاودانگی در تاریخ یهود بود اما الان در باتلاق دست و پا می زند و می‌کوشد از آبروی خود دفاع کند. نام او به عنوان شکست خورده ترین نخست وزیری که جز جنگ و مصیبت ثمری نداشت، در تاریخ امنیت این رژیم ثبت خواهد شد.

فارس در آخر تصریح کرد: رژیم اشغالگر برای بازگرداندن اسرایش راهی جز مذاکره ندارد. این رژیم نمی تواند از اسرای خود چشم پوشی کند و ناچار خواهد شد تکبر و لجاجت را کنار بگذارد و در نهایت پای میز مذاکره خواهد نشست و هزاران فرزند اسیر ما را آزاد خواهد کرد.

امتیاز شما