امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت شهید کرمانی 7 تیر

مشاهده ۸۴
۱۴۰۲/۱۰/۱۰- ۰۸:۴۴

برنامه «روزی که پروانه شدیم» از شنبه تا پنج شنبه ساعت 14:50 از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در راستا با طرح «هفته‌های ایرانی» و این هفته سفر به استان «کرمان» برنامه «روزی که پروانه شدیم» مروری بر زندگی «شهید مهدی نصیری‌لاری» دارد.

متین السادات فیروزی تهیه کننده برنامه  «روزی که پروانه شدیم» یکشنبه 10 دی گفت: «شهید مهدی نصیری‌لاری» ادیب و شاعر و عارف مبارز در هفتم تیر ماه 1360 به شهادت رسید.

وی ادامه داد: نام «شهید نصیری لاری» از نام هایی است که همیشه بر تارک سرزمین لارستان و مردمانش می درخشد، نام پرآوازه ای که حالا یک مدرسه و یک میدان در لار حرف به حرف نام «شهید مهدی نصیری لاری» را یدک می‌کشند.

وی نخستین نماینده لارستان در مجلس از نیروهای اصیل انقلابی بود که در طول حیاتش به رغم شکنجه‌ها و تبعیدها همواره مدافع انقلاب و اسلام بود.
وی  در دوران مبارزاتی قبل از انقلاب نقش موثری ایفا کرد و در آن زمان با فعالیت های خود برخی از تبلیغات های رژیم منحوس پهلوی را خنثی ساخت و به همین دلیل به جیرفت تبعید شد او در سال ۱۳۵۵ پس از بازگشت از تبعید با تشکیل جلسات خانگی در مساجد سیرجان به فعالیت های انقلابی مشغول شد.

پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی «شهید نصیری» به مدت یکسال بعنوان فرماندار سیرجان مشغول خدمت شد و نام خود را بعنوان اولین فرماندار این شهر به ثبت رساند او پس از این در انتخابات مجلس شورای اسلامی‌با رای حداکثری نماینده مردم لارستان شد و از اعضای حزب جمهوری و عضو کمیسیون امور اقتصادی و دارایی مجلس نیز محسوب می‌شد.

«شهید مهدی نصیری لاری» در شامگاه هفتم تیر با انفجار بمب توسط منافقین کوردل در محل حزب دفتر جمهوری در کنار دیگر شهدا به لقاء الله پیوست.

فیروزی در پایان افزود: برای شنیدن ویژگی‌های بیشتر از زندگی و فعالیت های سیاسی این شهید از زبان فرزندش زینب نصیری یکشنبه 10 دی  ساعت ۱۴:۵۰ شنونده «روزی که پروانه شدیم» از رادیو ایران باشید.

امتیاز شما