امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجری برنامه تلویزیونی «نوسان» در گفت‌وگو با ایرنا:
مجری برنامه تلویزیونی «نوسان» در گفت‌وگو با ایرنا:

قرارمان این بود از اجرای مرسوم تلویزیونی فاصله بگیریم

مشاهده ۲۴۲
۱۴۰۲/۱۰/۰۶- ۱۰:۱۰
تعداد بازدید:242

مجری برنامه «نوسان» گفت: قرار ما این بوده است تا از اجرای مرسومی‌که اغلب در برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم فاصله بگیریم؛ بنابراین حتی در صحبت کردن و ارتباط با بیننده هم باید این وجه تمایز را در نظر داشته باشم.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  محمد طادی در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزون ایرنا، درباره نحوه و ویژگی‌های اجرا در برنامه «نوسان» گفت: با توجه به فضای استودیو که مساحت زیادی هم دارد، امکان حرکت در صحنه به شکل مناسبی وجود دارد البته این امکان، از جهاتی کار را برای مجری دشوار هم می‌کند چراکه علاوه بر تمرکز بر صحبت با مخاطب باید حرکات فیزیکی نیز مدیریت شود. ویدئو وال (دیوار نمایشی) موجود در دکور برنامه با ابعاد ۱۱ در ۲ متر (۲۲متر) که یکی از بزرگتریم ویدئو وال‌های سازمان هم محسوب می‌شود، امکان بسیار خوبی است که می‌توان با آن برای ارائه محتواهای برنامه استفاده کرد؛ علی‌الخصوص برای نمایش اخبار، تصاویر و خواندن مطالب مربوط به آنها.

وی افزود: بنابراین این فضا، امکان ویژه‌ای است که ما در اختیار داریم اما فراموش نکنیم استودیوی بزرگ معایب و مزایای مختص به خود را دارد؛ از جمله مزایای آن این است که امکان مانور در آن زیاد می‌شود. اما از طرفی زمان برنامه متاسفانه خیلی کم است و تا بخواهی ارائه‌ای مناسب داشته باشی و کاری پر ثمر بکنی، وقت برنامه به اتمام رسیده است؛ در نتیجه زمان کم برنامه ضربه، صدمه بزرگی به اجرا می‌زند. زمان برنامه در ابتدا ۱۵ دقیقه بود که در ادامه به ۲۰ دقیقه رسیدیم اما اخیرا مجدد وقت برنامه کاهش پیدا کرده و ۱۵دقیقه روی آنتن هستیم.

مجری برنامه «نوسان» در پاسخ به این سوال که آیا افزایش وقت برنامه در اجرا به شما کمک خواهد می‌کند، خاطرنشان کرد: بدون شک بیشتر شدن زمان برنامه از جهات زیادی برای من و کل کار خوب است؛ برای من خوب است چون می‌توانم توضیحات بیشتری درباره محتوای پخش شده بزنم و ارتباط بیشتری با بیننده بگیرم؛ از طرفی امکان پخش آیتم‌های بیشتری فراهم می‌شود و برنامه پر بارتری خواهیم داشت. اما تا الان زمان برنامه تغییری نکرده است و ما هم طبق همین وقتی که داریم برنامه را روی آنتن می‌بریم.

             

اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی برایم اولویت دارد

طادی درباره عباراتی که در توصیف اقدامات غیر انسانی و جنایات اسرائیل استفاده می‌کند توضیح داد: اعلام انزجار از رژیم غاصب صهیونیستی در هر موقعیتی که باشم برایم اولویت دارد. من هم مانند همه آدم‌ها در کارهای مختلف خودشان، در فعالیتی که دارم یعنی در برنامه «نوسان» تلاش زیادی می‌کنم تا اجرایی درخور مخاطب داشته باشم و به همین علت در انتخاب واژه‌ها و عباراتی که به زبان می‌آورم وسواس به خرج می‌دهم. کما اینکه نویسنده برنامه و کارگردان و سردبیر هم حضور موثری دارند و قطعا بدون همراهی همکارانم اجرای برنامه‌ای با این ضرب‌آهنگ بالا امکان‌پذیر نیست. قرار ما این بوده است تا از اجرای مرسومی‌که اغلب در برنامه‌های تلویزیونی دیده‌ایم فاصله بگیریم، بنابراین حتی در صحبت کردن و ارتباط با بیننده هم باید این وجه تمایز را در نظر داشته باشم.

این مجری تلویزیون افزود: از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی برنامه‌های زیادی با رویکردهای مختلف در تلویزیون تولید و پخش شده‌اند؛ اما «نوسان» دارای ویژگی‌هایی است که شاید از جهاتی با سایر برنامه‌ها تفاوت دارد. تمام تلاش‌ ما این بوده است تا فرم روتین اجرای برنامه‌های صدا و سیما را نداشته باشیم؛ حتی در لباس پوشیدن از لباس پوشش من که کت و شلوار به تن نکنم تا نبودن میز و صندلی در صحنه و نحوه اجرا.

وی راجع به بازخوردهای دریافتی از مخاطبان برنامه تا به الان بیان کرد: مثل همیشه مردم به من و عوامل برنامه لطف فراوان دارند. آنها بسیار ریزبین هستند و کوچکترین اتفاقات برنامه از چشم آنها دور نمی‌ماند. از همه نکات آنها درخصوص اجرا استفاده می‌کنم زیرا مردم بهترین نظردهندگان هستند. نوسان مختص به آنهاست؛ بنابراین بسیاری از نظراتی که راجع به برنامه دارند قابل تامل و تاثیرگذار است. خوشبختانه استقبال مردم از برنامه نسبت به تصور اولیه ما خیلی بیشتر است. حمایت آنها در تعداد پیامک‌ها کاملا مشهود است و این باعث دلگرمی است.

برنامه «نوسان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی قاسم عوض‌بیگی، سردبیری علی بوالی و اجرای محمد طادی کاری از گروه اجتماعی، اقتصادی شبکه دو سیما است که هرشب حوالی ساعت ۲۰:۵۵ (بعد از بخش خبری ۲۰:۳۰) تقریبا به‌مدت ۲۰ دقیقه به‌صورت زنده روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما