امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

قانون جدید بانک مرکزی و مسیر مهار تورم

مشاهده ۱۰۴
۱۴۰۲/۱۰/۰۵- ۰۸:۳۲

برنامه نبض پیشرفت، ۵ دی‌ماه با حضور کارشناسان به موضوع قانون جدید بانک مرکزی و مسیر مهار تورم می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه نبض پیشرفت با هدف بررسی تحقق شعار سال در صنایع مختلف به روی آنتن می رود.

قانون جدید بانک مرکزی که در روزهای اخیر از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده، تغییرات جدیدی را بعد از نیم قرن به خود دیده که واگذاری مسئولیت مهار تورم به بانک مرکزی یکی از مصوبات این قانون است.

قانون جدید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی ۳۰ خرداد امسال مجلس شورای اسلامی (پس از چند بار رفت و برگشت میان مجلس و شورای نگهبان از نیمه آبان ۱۴۰۱ تا پایان خرداد ۱۴۰۲) تصویب و در تاریخ ۱۷ آبان سال جاری به تأیید مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده بود، در ۱۱ آذر سال جاری برای اجرا از سوی آیت الله سید ابراهیم رئیسی به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سایر دستگاه‌های مربوطه و مذکور در این قانون شامل وزارت خانه‌های اقتصاد، دادگستری، اطلاعات و کشور و همچنین سازمان برنامه و بودجه، مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری و قوه قضائیه ابلاغ شد.

گفتنی است برنامه نبض پیشرفت سه شنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ به مدت ۲۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز تقدیم مخاطبان فرهیخته رادیو اقتصاد می‌شود.

شبکه رادیویی اقتصاد از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیو نما، اپلیکیشن ایرانصدا و آدرس اینترنتی radioeqtesad.ir نیز قابل دریافت است.

همچنین علاقمندان می‌توانند از طریق شماره تماس ۲۲۶۵۲۵۲۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۳۶۳۷ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو اقتصاد در ارتباط باشند.

امتیاز شما