امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

جاسوس‌بازی «مارلو» در شبکه چهار

مشاهده ۲۳۴
۱۴۰۲/۰۹/۲۹- ۰۹:۱۵

فیلم سینمایی «مارلو» با گویندگی 25 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این سینمایی در گونه جنایی، رازآمیز و هیجانی محصول فرانسه، آلمان و آمریکا در سال 2022 قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی بهمن‌هاشمی است. ارغوان افراسیاب، دانیال الیاسی، محمد بهاریان، باران بهرامی، محمدرضا حسینیان، امیر حکیمی، زویا خلیل آذر، شیرین روستایی، آرزو روشناس، منوچهر زنده دل، افشین زی نوری، لادن سلطان پناه، شایان شامبیاتی، ابوالفضل شاه بهرامی، داود شعبانی نصر، زهره شکوفنده، خسرو شمشیرگران، میلاد فتوحی، علیرضا کامیابی پور، امیربهرام کاویانپور، نسرین کوچک خانی، اکبر منانی، غلامرضا مهرزادیان، علی همت مومیوند و بهمن‌هاشمی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

این فیلم درباره آقای مارلو یک کارآگاه خصوصی است که از سوی خانم کاوندیش مامور می‌شود تا شخصی به نام نیکو را پیدا کند. او ابتدا فکر می‌کند که نیکو مرده است اما بعد او را زنده یافته و متوجه می‌شود که نیکو در حال جاسوسی برای آلمانی‌هاست.
فیلم، فیلیپ مارلو قهرمان معروف آثار ریموند چندلر نویسنده ی معروف ژانر جنایی را قرض می‌گیرد که بعداً برخی فیلم های ژانر نوآر از روی آن ساخته شد و در واقع داستان و ماجراهایی جدید برای این قهرمان می سازد. بی گمان بازگشت این قهرمان در قالب یک فیلم نئونوآر می تواند برای دوستداران حرفه ای سینما جذابیت ویژه ای داشته باشد اما فیلم برای مخاطب عام سینما هم به عنوان یک فیلم جنایی خوش ساخت با بازی هنرپیشه‌هایی مانند لیام نیسون جذابیت خود را دارد.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما