امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

المپیاد سواد رسانه ای فرصتی برای بالابردن مهارت هنر رسانه

مشاهده ۲۰۱
۱۴۰۲/۰۹/۲۵- ۰۸:۳۹

ثبت نام هشتمین دوره از المپیاد سواد رسانه ای تا 28 آذر ماه ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمدصادق باطنی، رئیس کمیته علمی المپیاد سوادرسانی شنبه 25 آذر در برنامه «و اما امروز» گفت: از دیرباز در کنار کنکور، مسیری در فضایی آموزش و پرورش برای رشد دانش آموزان در عرصه علم وجود داشته است. المپیاد هایی همچون زیست، شیمی، ریاضی، ادبی، نجوم و ... عمری داریم بیش از 30 یا 40 سال داشته اند.

وی افزود: غریب 8 سالی است که مجموعه جدیدی به المپیادهای قدیمی اضافه شده است. المپیادهای قدیم روی علوم پایه و دانشی محض متمرکز بود اما المپیادهای جدید به سمت مهارتی شدن حرکت کرده و از فضای علوم پایه تا حدودی فاصله گرفته است. المپیاد نانو، اقتصاد و مدیریت، المپیاد جغرافیا ، علوم زمین و المپیاد سوادرسانه ای نمونه‌هایی از این المپیادهای جدید است.

مدیر شبکه امید خاطرنشان کرد: المپیاد سواد رسانه ای یکی از 14 المپیاد جدید است که با ورود کتابی با عنوان «تفکر و سواد رسانه ای» به مدارس که در پایه دهم تدریس می‌شود راه اندازی شد.
وی اضافه کرد: 6 دوره این المپیاد به صورت غیررسمی‌برگزار شد و از سال گذشته از دوره هفتم به جرگه المپیادهای رسمی‌کشور پیوست و امسال شاهد برگزاری دوره هشتم این رویداد خواهیم بود.

باطنی بیان داشت: دانش‌آموزان پایه‌های دهم و یازدهم در تمامی رشته‌های تحصیلی امکان ثبت‌نام برای شرکت در این المپیاد را دارند. این المپیاد محدویت رشته تحصیلی ندارد و تمامی دانش آموزان در رشته‌های مختلف می توانند دانش خود را بالا برده و اگر به هنر و رسانه علاقه مند هستند در این المپیاد شرکت کنند.

وی گفت: المپیادهای قدیمی امتیاز معافیت کنکور داشتند اما المپیادهای جدید این امتیاز را نداشته اما دانش آموزان در این المپیاد فرصت پیدا می‌کنند تا با عرصه رسانه درگیر شوند. ما یک باشگاهی به باشگاه امید داریم که دانش آموزان می توانند با عضویت در این باشگاه مجالی برای تکمیل فرآیند یادگیری، مهارت هنر سواد رسانه ای داشته باشند و از آن فارغ التحصیل شوند.
باطنی تصریح کرد: دانش آموزان می توانند از درگاه الکترونیک آموزش و پرورش به آدرس    my.medu.ir  اقدام به ثبت نام در این المپیاد کنند.

شبکه آموزش پاسخگوی نیاز آموزشی نوجوانان
وی با اشاره به تلاش های شبکه آموزش برای نیاز نوجوانان به آموزش خاطرنشان کرد: چه در شبکه امید و چه در شبکه کودک تلاش کردیم طراحی‌ها را متناسب با نیازهای کودکان و نوجوانان کنیم. به طور مثال در رده سنی نوجوان یک سری نیازهای وجود دارد که این نیازها مرجعی برای پاسخگویی شان نیست. یکی از این نیازها آموزش است که شبکه آموزش با قوت به میدان آمده و با زحمات دکتر عبدالعالی که از قدیمی‌های حوزه عدالت آموزشی هستند در دوره جدید به صورت ویژه تولیدات ارزشمندی از جمله مدرسه تلویزیونی ایران را داشته است.

وی افزود: نوجوانان نیاز به آموزش دارند که در این زمینه شبکه آموزش پیشران است و در حوزه‌های متنوع دیگر کمک به جهت گیری تخصصی در انتخاب رشته برنامه «برو پی کارت» در شبکه امید همچنین در حوزه توسعه فردی نوجوانان در باشگاه امید فعالیت های گسترده ای صورت گرفته است.

تصاویر

امتیاز شما