امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفت‌وگو با ایرنا؛
گفت‌وگو با ایرنا؛

مجری لبنانی: حضور فعال زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف برایم جالب است

مشاهده ۲۰۶
۱۴۰۲/۰۹/۱۴- ۱۱:۳۸
تعداد بازدید:206

مجری لبنانی برنامه «ساعت به وقت قدس» که از شبکه یک پخش می‌شود، گفت: ارج نهادن به جایگاه زن در ایران و حضور فعال زنان ایرانی در عرصه‌های مختلف جامعه برایم جالب است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، زینب جابر در گفت‌وگو با خبرنگار تلویزیون خبرگزاری ایرنا با یادآوری این‌که در شبکه‌های عربی اجرای‌های متعددی داشته و چندین سال سابقه‌ اجرا دارد اظهار داشت: به خاطره رشته تخصصی‌ام در تاریخ و مباحث مربوط به محور مقاومت به عنوان مهمان کارشناس در یکی از برنامه‌های شبکه ۱ سیما دعوت شدم و بعد از آن به من پیشنهاد اجرا دادند که پذیرفتم. من استاد تاریخ دانشگاه و پژوهشگر حوزه مقاومت هستم. خودم اصالتا لبنانی هستم. ولی چون همسرم ایرانی است، در ایران زندگی می‌کنم.

زینب جابر: جاذبه‌های طبیعی ایران جنگل، کویر دریا و تنوع جغرافیایی از مواردی است که توجه من را همیشه جلب می‌کندجابر که علاقه زیادی به سینمای ایران دارد تاکید کرد: از بین فیلم‌های ایرانی به وقت شام، کتاب قانون، متری شیش و نیم، هزار پا، عملیات کرکوک، پرواز در شب و اخراجی‌ها را دیده‌ام.

وی هدفش از حضور در این برنامه تلویزیونی را بیان حقایق به صورت مستقیم و بی پرده خواند و افزود: نشان دادن فرهنگ و تاریخ فلسطین و رژیم غاصب به صورت مستند، تبیین گفتمان حق و انسانیت بصورت مقایسه ای، برجسته سازی پیروزی‌های محور مقاومت و اسباب و عوامل آن و معرفی الگوهای مقاومت و رهبران محور مقاومت از جمله دیگر اهداف من بود. همچنین می‌خواستم دروغ‌های رسانه‌های غربی را نشان بدهم.

چون آنها از این رژیم غاصب دفاع و حقایق را دگرگون می‌کنند. استاد تاریخ باید واقعیت را به مردم منتقل کند. چون دشمنان سعی در تحریف تاریخ دارند. دشمنان صهیونیستی دارند همین کار را انجام می‌دهند. من می‌خواهم در قسمت فضای مجازی این برنامه واقعیت را به مردم منتقل کنم.

        

این مجری در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی در ایران توجه شما را به خودش جلب کرده گفت: به طور کلی هر کشوری ویژگی‌های خودش را دارد. چیزی که در ایران دیدم و خیلی برای من جذاب بوده موضوع محبت شدید به اهل بیت از اقشار مختلف جامعه خصوصا ارادت خاص به اماکن مقدس همانند مشهدالرضا و قم مقدسه و سایر اماکن مذهبی، محبت به شهدا و قهرمانان ملی مثل حاج قاسم سلیمانی، وفاداری به کشور و رهبر و وطن دوستی، توجه ویژه به علم و دانش، تمدن و تاریخ غنی ایران، تنوع زبان‌ها لهجه‌ها و قومیت ها و زندگی مسالمت آمیز بود.

معتقدم ایران با وجود تحریم های شدید پیشرفت های چشمگیر در عرصه‌های مختلف در تکنولوژی، علم، صنعت و فناوری و حتی علوم انسانی داشته است. جاذبه‌های طبیعی ایران شامل جنگل، کویر دریا وتنوع جغرافیایی که در ایران وجود دارد از مواردی است که توجه من را همیشه جلب می‌کند.

وی ادامه داد: در کشور لبنان پیروان مذاهب و ادیان مختلف در کنار هم زندگی می‌کنند. تاریخ غنی و تنوع فرهنگی و اجتماعی و حتی غذایی و توجه به یادگیری زبان‌های مختلف و محبت ویژه أهل لبنان به ایرانی‌ها از دیگر موارد شاخص در این کشور است.

         

به گزارش ایرنا، «ساعت به وقت قدس» با اجرای علی خلیلی و زینب جابر به تهیه کنندگی امیر تاجیک پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ روی آنتن می رود و جمعه‌ها ساعت ۱۳:۰۰ بازپخش می‌شود.

زینب جابر پیش‌تر برنامه خانوادگی «خلیه حب» (خانه عشق) را برای شبکه الکوثر اجرا کرده است. او ۳۳ سال سن دارد و دارای مدرک تحصیلی دکترای روانشناسی است.

وی در کارنامه خود سابقه اجرا در تلویزیون لبنان را دارد. او همچنین در شبک های الکوثر و العام نیز کار اجرا را بر عهده داشته است.

 

امتیاز شما