امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

فوران «آتش درون» زوج زمین‌شناس در شبکه چهار

مشاهده ۴۵۴
۱۴۰۲/۰۹/۰۸- ۱۰:۱۵

مستند «آتش درون» با گویندگی 4 نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند در گونه تاریخی، محصول انگلیس، آمریکا و فرانسه در سال 2022 قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این مستند سیما رستگاران است. ارسلان جولایی، شیرین روستایی، منوچهر زنده دل و سیما رستگاران صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

این مستند به زندگی و مرگ موریس و کاتیا کرافت زن و شوهر مشهور زمین‌شناس می‌پردازد.

ورنر هرتزوک کارگردان برجسته آلمانی بعد از مستند مشهور خود به نام داخل جهنم که اشاره به همان آتشفشان است که در سال 2016 توانست جایزه بهترین مستند از جشنواره ونیز را به دست بیاورد این بار به سراغ مشهور ترین کاوشگران قله‌های آتشفشانی یعنی موریس و کاتیا کرافت رفته است. آنها در نهایت با گرفتن صدها ساعت فیلم و تصاویر ارزشمند از داخل و نزدیک این قله‌ها جانشان را در کشور ژاپن در سال 1991 از دست دادند.

اثر، مستندی ارزشمند از تصاویر آرشیوی آتشفشان‌ها و مصاحبه با خانواده کرافت است که برخی از آنها را نیز خود هرتزوک در سالیان قبل گرفته است. فیلم در عین حال می تواند برای جوانان علاقه مند به علم الهام بخش و آموزنده باشد. فیلم برنده 6 و نامزد 1 جایزه از جشنواره‌های مختلف بین المللی شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار، برای مخاطبان پخش شود.

امتیاز شما