امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جبلی در دیدار با امام جمعه استان مطرح کرد:
جبلی در دیدار با امام جمعه استان مطرح کرد:

برکات بازنمایی دستاوردهای بوشهر در قاب رسانه ملی

مشاهده ۶۸۲
۱۴۰۲/۰۹/۰۸- ۰۷:۰۳
تعداد بازدید:682

رئیس سازمان صداوسیما در دیدار با امام جمعه استان بوشهر با اشاره به ضرورت تحقق مصادیق عدالت‌گستری در ابعاد مختلف، ازجمله توجه به ظرفیت‌های مختلف استان‌ها گفت: معتقدم این ظرفیت‌ها نباید فقط در چاردیواری استان باقی بماند و باید به ظرفیت ملی بدل شود و در قاب تصویر رسانه ملی بنشیند که در این صورت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در آغازین برنامه سفرش به استان بوشهر، به دیدار آیت‌الله غلام‌علی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر رفت.

وی بااشاره به اینکه دوست داشته استان تاریخ‌ساز، برخوردار از پیشینه غنی تمدنی و فرهیخته‌پرور بوشهر جزو اولین مقاصد سفرهایش باشد که خوشبختانه اکنون این فرصت حاصل شده، گفت: بوشهر یکی از نقاط درخشان مقاومت در کشور ماست. نام بوشهر با مقاومت عجین شده و پیشگامی این استان در مبارزه با متجاوزان و استعمارگران از پنج قرن پیش در برابر پرتغالی‌ها و انگلیسی‌ها تا کنون، فصلی تابنده در تاریخ ایران است. شاید از کوتاهی ما در رسانه‌ها باشد که نتوانسته‌ایم نقطه‌های درخشان و افتخارآفرین تاریخ مقاومت در بوشهر را به خوبی به تصویر بکشیم.

رئیس سازمان صداوسیما با یادآوری دلاورمردی‌های قهرمان ملی و شهید شاخص استان بوشهر، از تدوین فیلمنامه و ساخت مجموعه ای درباره شهید نادر مهدوی خبر داد و گفت: ظرفیت های استان در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و تمدنی آن؛ به‌ویژه اکنون که پایتخت انرژی و به‌خصوص انرژی هسته‌ای به‌عنوان نماد مقابله با استکبار معاصر است، می‌طلبد بیش از پیش به سهم خود، توجه ویژه، نگاه عمیق و اقدامات مؤثرتری در وصف شجاعت‌ها و قله‌های مقاومت مردم استان در برابر زیاده‌خواهی استعمارگران و قدرت‌های بیگانه داشته‌ باشیم.

جبلی افزود: دوره جدید مدیریت صداوسیما را بنابر منویات رهبر فرزانه انقلاب، به دو عنوان «هویت» و  «عدالت» مزین کردیم و آنچه بیش از گذشته نیاز داریم، یادآوری و بازخوانی هویت ایرانی، امتی و جهانی‌مان است که بوشهر یکی از مظاهر بارز آن است.

وی در ادامه بر ضرورت امیدآفرینی و ایستادگی دربرابر هجمه فرهنگی غرب به‌ویژه در نسل جوان و همچنین پرداختن به مصادیق عدالت‌گستری در ابعاد مختلف  تأکید کرد که پیش از این مغفول واقع شده‌اند.

رئیس سازمان صداوسیما همچنین عنوان کرد: سند تحول رسانه ملی چگونگی تحقق این دو راهبرد محوری را مشخص کرده و مسیر را نشان داده است و پرداختن به ظرفیت‌های مختلف استان‌ها از این جمله است.

جبلی در ادامه متذکر شد: معتقدم این ظرفیت‌ها نباید فقط در چاردیواری استان باقی بماند و باید به ظرفیت ملی بدل شود و در قاب تصویر رسانه ملی بنشیند که در این صورت می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. ما تمام امکانات رسانه ملی را در اختیار پیشرفت کشور گذاشته ایم و امیدواریم بتوانیم کمک.حال دولت و در برطرف کردن مشکلات و پرداختن به ظرفیت‌های بی نظیر استان نقش‌آفرین باشیم.

رئیس رسانه ملی خطاب به امام جمعه بوشهر گفت: امیدواریم عنایاتتان مستدام باشد و حمایت‌هایتان از صداوسیما را ادامه دهید، ما نیز آنچه در توان داریم برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی‌ به کار می‌گیریم.

آیت‌الله غلام‌علی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر نیز رسانه‌ هر کشور را شناسنامه آن کشور دانست و گفت: اکنون رسانه ملی شناسنامه تمام‌نمای انقلاب اسلامی ایران است. رسانه نقش اساسی در پیشرفت عدالت، توسعه فرهنگ، رشد، بالندگی و مقاومت در برابر تهاجم نرم دشمنان دارد.

وی با اشاره به افشای رسانه‌ای جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل آمریکا و حامیان آن‌ها در شبکه‌های صداوسیما و در قالب‌های مختلفی از جمله برقراری ارتباط مستقیم با غزه و به تصویر کشیدن این جنایات که راه هرگونه فریب رسانه‌ای دشمن را می‌بندد، گفت: بوشهر یک استان رسانه‌ای بوده و سطح سواد رسانه در استان خوب است. در صداوسیمای استان بوشهر حرکت‌های خوبی صورت گرفته و ما می‌توانیم مرکز رسانه‌ای جنوب ایران و حوزه خلیج فارس باشیم و بر این باوریم که ظرفیت و زمینه‌های لازم در این زمینه مهیاست.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: بر خود فرض می‌دانیم از مجموعه شریف صداوسیمای بوشهر حمایت کنیم و امیدوارم در نگاه تحول آفرینانه‌تان موفق باشید.

امتیاز شما