امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

پدر علم هسته ای ایران، مردی خستگی ناپذیر

مشاهده ۳۱۹
۱۴۰۲/۰۹/۰۷- ۰۷:۲۹

سه شنبه هفتم آذر، همزمان با سالروز شهادت «محسن فخری زاده» رادیو ایران مستند «دکتر فخری زاده» را تقدیم می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیما پاتیمار تهیه کننده مستند «شهید فخری زاده» بیان کرد: این شهید والا مقام، یکی از چهره‌های تاثیرگذار علم هسته ای ایران و از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور و رییس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) بود.

وی ادامه داد: «شهید محسن فخری زاده» یکی از پنج شخصیت ایرانی بودکه یک بار نامش از سوی نشریه امریکایی فارن پالیسی در فهرست پانصد نفره قدرتمندترین افراد جهان ذکر شده بود.

او در مدیریت و سازماندهی کم نظیر بود و مردان و شهدای هسته‌ای را گرد هم جمع کرده بود تا راه پیشرفت هسته‌ای را در کشور هموار نماید.

 آمریکایی‌ها «شهید فخری‌زاده» را صندوقچه اسرار برنامه هسته‌ای ایران اسلامی قلمداد می‌کردند و تنها دانشمندی بودکه نتانیاهو وی را پدر برنامه هسته‌ای ایران می‌دانست و ماموران موساد سال‌ها به دنبال ترور و شهید کردنش بودند و سرانجام نقشه ترور این شهید عزیز یک بار در سال ۱۳۹۷ شکست خورد، تا این که در ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند، با طرح رژیم غاصب صهیونیستی و با استفاده از پیشرفته ترین سلاح‌های هوشمند ترور شد و به فیض بزرگ شهادت نائل آمد و در جوار مرقد امامزاده صالح آرام گرفت.

 گفتنی است «مستند شهید فخری زاده» سه شنبه 7 آذر مروری بر زندگی این شهید هسته ای دارد و به تهیه کنندگی سیما پاتیمار  و اجرای حامد نجم الهدی ساعت 13:30 پخش می‌شود.

امتیاز شما