امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
امیر ایرانی در رادیو گفت‌وگو:
امیر ایرانی در رادیو گفت‌وگو:

هرگونه تحرکی را در آب‌های منطقه رصد می‌کنیم

مشاهده ۱۸۶
۱۴۰۲/۰۹/۰۵- ۱۳:۱۱
تعداد بازدید:186

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که هر گونه تحرکی در رصد نیروهای ایرانی می‌باشد، تأکید کرد که منطقه کاملاً روحیه‌ای مقاومتی دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، امیر دریادار شهرام ایرانی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه رویداد درباره سرفصل دریا محوری به‌عنوان سرفصلی مهم برای کشورمان اظهار کرد: روز هفتم آذر را به همه عزیزان و مردم عرض تبریک دارم؛ نیروی دریایی در ابتدای جنگ تحمیلی و در کمترین زمان یعنی ۶۷ روز پس از آغاز جنگ دو عملیات بزرگ را همزمان انجام داد که پایان آن هفتم آذرماه بود و در آن زمان ناو پیکان را به نظام تقدیم کردیم و در عملیات ۷ آذر توان دریایی دشمن بعثی به طور کامل برچیده شد و هیچگاه نتوانست حفاظت دریایی داشته باشد.

هم‌زمان شاهرگ اقتصادی دشمن که صادرات نفت از سکوهای البکر و الامیه بود، به طور کامل قطع شد. وی با بیان این مطلب افزود: بیشترین اقتصاد جهانی در عرصه دریاها انجام می‌شود و ۹۰ درصد تجارت کشورمان نیز از این طریق است و قطعا اولین راهبرد ما تأمین امنیت و ایمن سازی برای دریانوردان و عزیزانی است که در عرصه دریا به رشد علم و دانش در حوزه تحقیقاتی و اکتشافی و نیز دریانوردی می‌پردازند و در کنار امنیت سازی، نیازمند استعداد در حوزه نظامی هستیم.

ما این راهبرد را دنبال می‌کنیم تا حضوری اقیانوسی داشته و در همه پهنه‌های اقیانوسی تأمین امنیت را داشته باشیم که نه فقط برای کشتی‌های خودی بلکه برای کل منطقه تأمین می‌شود و حفظ خطوط مواصلاتی دریایی هم در نظر است و مهم‌ترین بخش نیز دیپلماسی [دریایی] می‌باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اعلام این که در دریا‌ها و اقیانوس‌ها نمایش پرچم ایران نمود دارد و در حوزه دیپلماسی و دفاع دریایی نیز نقش‌آفرین هستیم، افزود: در این حوزه توفیقات بسیاری داشتیم و از حداکثر توان علمی و دانشی بهره می‌گیریم و جا دارد دست‌وپای جوانان و نخبگان در این حوزه را به دلیل تلاش‌های شبانه‌روزی ببوسم.

وی افزود: تلاش داریم در لبه فناور کشور را حفظ کرده و حرفی برای گفتن باشیم و نماد اقتدار مردم عزیزمان در عرصه‌های دریایی باشیم.

ایرانی خاطرنشان کرد: منطقه کاملاً روحیه‌ای مقاومتی دارد و مردم عزیز منطقه تعیین‌کننده هستند و تا امروز همه آموزه‌ها در حوزه مقاومت بوده است؛ ما نیز کاملاً بر همه تحرکات و پرچم‌های مختلف [در سطح آب‌های منطقه] تسلط داریم و الحمدلله اقتدار نظام در عرصه‌های هوایی، فضایی، سطح و زیر دریا مشهود است و همگان نیز این را می‌دانند و مطمئن هستیم اصول بین‌الملل و قوانین را رعایت می‌کنند چون [در غیر این صورت] با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد.

امتیاز شما