امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

گسترش همکاری رادیو فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی‌ کشور

مشاهده ۱۵۸
۱۴۰۲/۰۹/۰۴- ۱۴:۱۱

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در مراسم رونمایی از دانشنامه فرهنگ شناخت تاکید کرد ؛ زمینه‌های گسترده ای برای ارتقاء همکاری رادیو فرهنگ با شورای فرهنگ عمومی وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سید مرتضی کاظمی دینان  مدیر شبکه رادیویی فرهنگ  در آئین رونمایی از پوستر" فرهنگ شناخت " که روز چهارشنبه اول آذر در خبرگزاری مهر برگزار شد گفت: دانشنامه فرهنگ شناخت موضوع مهم و جذابی است. همچنین زمینه یک کار خوب را در تعامل رادیو فرهنگ با فرهنگ عمومی ایجاد می‌کند. رادیو فرهنگ یکی از رادیوهای تخصصی است که در سه حوزه فرهنگ تخصصی، فرهنگ عامه و فرهنگ عمومی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ عامه بیش از ۱۵ سال است که برنامه «هفت کوچه» را روی آنتن می‌بریم؛ برنامه‌ای که امروزه ویژند رادیو فرهنگ شده است. این برنامه با حضور فرهنگیاران در سراسر کشور تولید محتوا می‌کند. به این صورت که فرهنگیاران از فرهنگ منطقه شأن برای مان مطلبی را آماده می‌کنند و با صدای خودشان آن را در برنامه پخش می‌کنیم. امروز بالغ بر صدها نفر در کشور با عنوان فرهنگ یار به تولید محتوا می‌پردازند.

مدیر شبکه رادیویی فرهنگ گفت: دانشنامه فرهنگ شناخت، زمینه خوبی برای برنامه هفت کوچه و دیگر برنامه‌های رادیو فرهنگ ایجاد می‌کند. ما هم در برنامه‌های رادیو فرهنگ موضوع دانشنامه فرهنگ شناخت را مطرح می‌کنیم تا فرهنگیاران سراسر کشور به غنای این بحث کمک کنند و حتی خودشان دست به قلم شوند و آن اندوخته‌ای که به لحاظ تجربی و علمی تحقیق کرده‌اند را به نگارش در بیاورند تا موجبات تقویت این دانشنامه به واسطه این فرهنگیاران فراهم شود.

وی افزود: برنامه تخصصی «زرجامه» با موضوع حجاب و عفاف و پوشش ایرانی - اسلامی روی آنتن رادیو فرهنگ می‌رود. ما در این برنامه به صورت تخصصی به این موضوعات ورود کرده‌ایم. مخاطبان این برنامه می‌توانند در حوزه پوشش ایرانی - اسلامی‌به تقویت دانشنامه فرهنگ شناخت بپردازند.

کاظمی دینان گفت: رادیو فرهنگ به نسبت دیگر رسانه‌های مکتوب، دیداری و شنیداری، به لحاظ کمی و کیفی توجه بسیاری به مسأله کتاب در حوزه‌های مختلف همچون ترجمه، نشر، ناشران، دانشنامه و… داشته است. ما می‌توانیم در برنامه‌های مان از مخاطبان مان بخواهیم تا هرچه بیشتر به تقویت دانشنامه فرهنگ شناخت بپردازند. از طرف دیگر این دانشنامه می‌تواند بازوی کمکی ما باشد به این معنا که مستندسازان و برنامه سازان ما می‌توانند این دانشنامه را به عنوان یک مبنا در ساخت کارهای شأن قرار دهند تا محتوای عمیق‌تری تولید کنند.

رادیو فرهنگ را روی موج اف ام ردیف 106 مگا هرتز بشنوید.

امتیاز شما