امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش برجسته رسانه ملی در معرفی سیره شهدا

مشاهده ۱۵۰
۱۴۰۲/۰۸/۳۰- ۱۰:۵۸

فرمانده سپاه عاشورا در دیدار مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی، نقش رسانه ملی را در معرفی سیره و آرمان شهدا برجسته خواند و گفت: صداوسیما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسالت و سیره شهدا توانسته اقدامات موثر و مهمی انجام دهد و در راستای حفظ و تداوم ارزش های انقلاب اسلامی نقش آفرین باشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سردار اصغر عباسقلیزاده با قدردانی از عملکرد صداوسیما در کنگره ملی 10 هزار شهید استان ابراز داشت : در فرصت باقی ماه تولید و پخش برنامه‌ها در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه کشور در مسیر انقلاب بیش از ۲۵۰ هزار شهید تقدیم کرده افزود: استان آذربایجان شرقی بیش از ده هزار شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و شهید سلامت و امنیت تقدیم ایران اسلامی‌کرده و بیش از ۷۵ هزار رزمنده دارد که این امر یک افتخار بزرگ ؛ و نشان از شجاعت مردم خطه شهیدپرور آذربایجان دارد .

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه سال ۷۴ اولین کنگره در آذربایجان‌شرقی برگزار و امسال دومین کنگره آن در روزهای پایانی آذرماه برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: آذربایجان چشم بینای انقلاب است و باید تمام عوامل، نهادها، ارگانها و دستگاه‌های اجرایی در استان دست به دست هم بدهند تا به شکل شایسته و بایسته در شان و جایگاه استان این کنگره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

عباسقلیزاده با تاکید بر تقویت روحیه ایثار، از خودگذشتگی و روحیه جهادی در جامعه تصریح کرد: باید تلاش کنیم با معرفی شهدا به عنوان الگو در جامعه به رسالت خود در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خوبی عمل کنیم تا شاهد برخی ناهنجاری‌های اجتماعی نباشیم.

مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های صدا، سیما، خبر، مجازی ، برون مرزی و رادیونما گفت: اشاعه فرهنگ انقلاب و ایثار و شهادت جزو اولویت ها و رسالت های حوزه‌های برنامه سازی است.

دکتر اکبر رضایی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم اثربخشی کنگره در جامعه به خوبی قابل لمس باشد افزود: نسل جوان امروز باید بیش از پیش از رشادت ها و از خودگذشتگی رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس اطلاع داشته باشد و این امر با هم افزایی تمامی دستگاه‌ها و بهره گیری مناسب از ظرفیت رسانه‌ها محقق خواهد شد .

وی برگزاری کنگره ملی 10 هزار شهید استان را اقدامی حسنه، مقدس و فضیلتی غرور آفرین دانست و اظهار کرد: برنامه ریزان و برنامه سازان رسانه ملی تمام اهتمام خود را در راه حفظ، ترویج و ارتقای روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت حیات طیبه انقلاب اسلامی‌بکار خواهند گرفت .

رضایی با اعلام آمادگی کامل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی برای پوشش رسانه ای این رویداد انقلابی، ارزشی، معنوی و شایسته ادامه داد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره و نکوداشت شهدای عزیز دفاع مقدس، مدافع حرم، مقاومت، سلامت و امنیت و تکریم نقش و مقام آنان امری بسیار ارزشمند است و رسانه ازهیچ تلاشی برای پوشش آن فروگذار نخواهد بود. 

مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی به تولید محتواهای انقلابی و مهندسی پیام در جنگ رسانه ای پرداخت و خاطر نشان شد: جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان علیه نظام و انقلاب در عرصه‌های مختلف فکری و اعتقادی در جریان است و ما از تمام ظرفیت خود برای تداوم راه ، نشان دادن سبک و سیره شهدا استفاده می‌کنیم .

دکتر رضایی با اشاره به مسئولیت سنگین رسانه ملی در تبیین نقش شهدا و رشادت‌های‌ آنان، از مخاطب‌شناسی و جریان‌سازی مردمی‌کنگره با زبان هنر خبر داد و گفت: هنر یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس است و رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی باید تلاش کنند از گفتمان فرهنگی برای انتقال سیره‌ عملی شهدا به نسل جان استفاده کنند.

تصاویر

امتیاز شما